تازه های سایت

کد مطلب: 49551
24. فروردين 1401 - 3:43
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه نیمی از گوشت ماهی استان همدان در نهاوند تولید می‌شود گفت: احیای مزرعه قزل‌دانش می‌تواند به صورت مستقیم برای ۳۶ نفر و غیر مستقیم برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی کند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی‌مروت امیری با بیان اینکه شهرستان نهاوند به واسطه وجود آب مناسب یکی از محل‌های پرورش ماهیان سردابی است که مهمترین تولیدات آن ماهی قزل‌آلا است اظهار کرد: در شهرستان نهاوند ۸۵ سایت پرورش ماهی مجوز فعالیت دارند.

وی افزود: با توجه به بیماری وی اچ اس که در سال ۹۳ وارد شهرستان شد تعدادی از سایت‌های پرورش ماهی تعطیل شدند و در اثر همین عامل میزان تولید گوشت ماهی کاهش یافت.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه در صورت بازگشت واحدهای تعطیل شده به چرخه فعالیت، گوشت ماهی با افزایش تولید روبرو خواهد شد اضافه کرد: مزرعه قزل دانش یکی از سایت‌های مهم تعطیل شده پرورش ماهی به علت بیماری وی اچ اس است که نقش مهمی در تولید ماهی و تخم ماهی چشم‌زده دارد.

وی با اشاره به اینکه احیا مجدد سایت می‌تواند ۴۰ درصد از تولید ماهی چشم زده کشور را تامین کند گفت: مزرعه قزل‌دانش با داشتن مساحت کل ۱۱۰ هزار متر مربع با ظرفیت اسمی ۲۰۰ میلیون تکثیر، ۸۰ میلیون بچه ماهی و ۱۰۰۰ تن ماهی پرواری می‌تواند به صورت مستقیم برای ۳۶ نفر و به صورت غیر مستقیم برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی کند.

امیری گفت: با توجه به اهمیت این مزرعه پرورش ماهی اواخر سال گذشته رئیس سازمان شیلات کشور از این مکان بازدید کردند و علاوه بر آن نماینده شهرستان نیز پیگیر رفع مشکلات آن هستند که امیدواریم با حمایت سازمان شیلات کشور بتوان این واحد تولیدی را با ظرفیت کامل فعال کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما