تازه های سایت

کد مطلب: 49550
24. فروردين 1401 - 3:42
سرپرست فرمانداری نهاوند ورود دام‌های عشایر به مراتع شهرستان نهاوند تا ۱۵ اردیبهشت‌ ماه ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جلسه مشترک مسئولان نهاوند و شهر دلفان استان لرستان جهت رفع مشکلات عشایر وهماهنگی و برنامه ریزی به منظور جلوگیری از ورود زودهنگام به مراتع و منابع طبیعی با حضور سرپرست فرمانداری نهاوند، فرماندار دلفان ، بخشداری مرکزی ، نیروی انتظامی، رئیس منابع طبیعی و مدیر امور عشایری شهرستان و جمعی از مدیران دستگاه های ذیربط در سالن شهدای فرمانداری نهاوند برگزار شد.

در این نشست سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: بر اساس قانون و به منظور حفظ منابع طبیعی ورود دام‌های عشایر به مراتع شهرستان نهاوند تا ۱۵ اردیبهشت‌ ماه ممنوع است و با دامداران متخلف بر اساس قانون برخورد می شود.

جعفر سلگی اظهار داشت: جلوگیری از ورود زودهنگام دام به مراتع به علت تداوم خشکسالی‌ها ، فرسایش خاک و کاهش بارش ها باعث می شود با توجه به اینکه هنوز پوشش گیاهی مراتع به رشد کافی نرسیده‌است حضور دام عشایر زودتر از زمان موعد باعث کوبیدگی خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: هدف از این کار حفظ منابع آب، خاک، تقویت پوشش گیاهی، آمایش سرزمین و جلوگیری از تخریب سرزمین و چرای زودهنگام دام و کنترل افراد بدون پروانه چرا در منطقه می باشد.

سرپرست فرمانداری نهاوند افزود : به همین منظور تمهیدات لازم برای توزیع نهاده، آب و خدمات‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از کوچ زودهنگام در استان‌های مبدا توسط سازمان امور عشایری اندیشیده شده است.

در پایان جهت هماهنگی وبرنامه ریزی بیشتر به صورت میدانی از خط الرأس مراتع دو شهرستان با حضور جمعی از مدیران ذیربط بازدید به عمل آمد.

دیدگاه شما