تازه های سایت

کد مطلب: 49548
24. فروردين 1401 - 3:37
مدیر امور آب نهاوند گفت: هرگونه پمپاژ آب از رودخانه ها و آبهای سطحی در نهاوند ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، اکبر دهقانی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مدیریت منابع آب و جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در معیت پرسنل نیروی انتظامی و نماینده دادستان نهاوند اقدام به قلع و قمع ادوات غیرمجاز پمپاژ نموده است و این امر تا رفع تصرفات کامل ادامه خواهد داشت.

 وی اظهار داشت: در صورت عدم جمع آوری ادوات مذکور کلیه خسارات و تبعات ناشی از آن  برعهده متخلفین خواهد بود.

دهقانی با بیان اینکه هر گونه پمپاژ آب از رودخانه ها و آبهای سطحی نهاوند ممنوع است؛ افزود: به اطلاع کلیه کشاورزان و باغداران می رساند با توجه به اطلاع رسانی های سال گذشته و جلسات مکرر برگزار شده هرگونه پمپاژ از رودخانه ها و آبهای سطحی با توجه به خشکسالی سال اخیر و تنش آبی موجود غیر قانونی است.

وی ادامه داد: این تصمیم در راستای جلوگیری از تضییع حقوق حقابه بران پایین دست و با توجه به دستور صادره اخیر دادستان شهرستان نهاوند مبنی بر جمع آوری کلیه پمپ ها و قلع و قمع ادوات آبرسانی غیر مجاز برای آخرین بار اطلاع رسانی می شود.

مدیر امور آب نهاوند گفت: بدیهی است در صورت عدم اقدام مقتضی از سوی بهره برداران غیر مجاز ظرف چند روز آینده کلیه خسارات و تبعات قانونی آن متوجه ایشان خواهد بود و هیچ گونه مسئولیتی متوجه این مدیریت و سایر سازمان های مرتبط نخواهد بود.

وی بیان کرد: در همین راستا قلع و قمع و جمع آوری ادوات غیرمجاز پمپاژ آب از رودخانه گاماسیاب با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی اقدامات لازم صورت گرفت.

دهقانی اظهار داشت: هیچگونه مجوزی توسط این اداره در خصوص پمپاژ آب از رودخانه گاماسیاب صادر نشده است و در صورت مشاهده و گزارش هرگونه پمپاژ از رودخانه نسبت به توقیف ادوات مذکور اقدام قضایی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: افرادی که به صورت غیر قانونی اقدام به پمپاژ آب رودخانه ها و کانال های کشاورزی می کنند مطابق دستور دادستانی بازداشت و حبس می شوند.

مدیر آمور آب نهاوند در پایان گفت: بر همین اساس در صورت هرگونه ممانعت وجلوگیری از اقدام قانونی مامورین دولتی برای جمع آوری ادوات مذکور؛ بر اساس دستور اکید دادستان شهرستان نهاوند نسبت به بازداشت و حبس افراد خاطی اقدام خواهد شد.

دیدگاه شما