تازه های سایت

کد مطلب: 49521
21. فروردين 1401 - 11:07
مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد تومان در قالب ۴۱ پروژه بهسازی روستایی در بخش عمران و بهسازی روستایی تخصیص داشته و در مرحله اجرایی و قرارداد می‌باشند و تا پایان تیرماه به اتمام می‌رسند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا نثاری به مناسبت بیست و یکم فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام(ره) و افتتاح حساب صد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: رسالت اصلی این بنیاد خدمت به قشر عزیز روستاییان و مساعدت به محرومین می‌باشد و این نهاد در یک سال گذشته در شهرستان موفق بوده است.

وی اظهار داشت: در حوزه بهسازی و عمران روستایی بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی و از طرف نماینده مصوب گردیده که تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد تومان در قالب ۴۱ پروژه بهسازی روستایی تخصیص داشته و در مرحله اجرایی و قرارداد می‌باشند و تا پایان تیرماه به اتمام می‌رسند که سهم اعتبارات ملی از این مبلغ ۲۲ میلیارد تومان می‌باشد.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند افزود: در حوزه نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر نیز در یک سال گذشته تعداد ۷۱۰ واحد مسکونی از تسهیلات نوسازی استفاده نموده و بالغ بر ۵۵۰ واحد پایان کار خود را دریافت نموده اند.

وی ادامه داد: اعتبار هزینه شده در این حوزه نیز بالغ بر ۶۱ میلیارد تومان بوده است و در این حوزه در یک سال گذشته بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض ساخت از محل حساب صد حضرت امام(ره) و سازمان برنامه و بودجه به متقاضیان واجد الشرایط پرداخت شده است.

نثاری گفت: در نهضت ملی مسکن نیز ۳۶۵ واحد با پیشرفت فیزیکی بیست درصد در دست اجرا بوده که عملیات اجرایی آن با قوت و سرعت ادامه دارد.

وی بیان داشت: افراد واجد الشرایط جدید نیز در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شناسایی و به زودی با هماهنگی اداره راه و شهرسازی تعیین تکلیف می شوند.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند اظهار کرد: تعداد ۵۷۰ جلد سند مالکیت روستایی نیز طی یک سال گذشته با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل مالکین محترم شده است.

وی عنوان کرد: عملیات خاکی و زیرسازی معابر در ۳۷ روستا و ارائه خدمات فنی و بازنگری طرح های هادی ۱۲ روستا از دیگر اقدامات این نهاد بوده که در سال جاری نیز ادامه دارد.

نثاری در پایان گفت: همچنین فعالیت ۴۵ نفر مهندس ناظر و ۸ نفر مهندس طراح سازه و معماری در حوزه ساخت و ساز نیز گوشه ای دیگر از فعالیتهای این بنیاد در یک سال گذشته بوده است.

دیدگاه شما