تازه های سایت

کد مطلب: 49516
21. فروردين 1401 - 11:00
استاندار همدان با بیان اینکه وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های فامنین و نهاوند نارنجی و سایر شهرهای استان زرد است گفت: زمینه‌ افزایش تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، ضمن تقدیر و تشکر از کادر بهداشت و درمان با تأکید بر لزوم ایجاد زمینه‌ افزایش تزریق دُز سوم واکنس کرونا در استان اظهار کرد: شیوه‌های اقناع‌ مردم در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دُز‌های مختلف واکسن کرونا، در دستور کار اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه تزریق دُز اول برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال، در دستور کار مراکز مربوطه قرار گیرد گفت: شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مدیریت کرونا در‌باره محدودیت‌های اعمال شده متناسب با رنگ‌بندی، مطابق با رنگ بندی شهرستان‌ها‌ی استان انجام و اجرا شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز همدان در راستای تبیین معایب و تبعات برگزاری کلاس‌های درس به صورت غیر حضوری و همچنین مزایای برگزاری به صورت حضوری اقدام کنند گفت: از سوی دیگر باید نظارت بیشتری بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط ناوگان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری انجام گیرد.

وی با بیان اینکه پلیس فتا، با افرادی که اخبار کاذب، تبلیغات منفی علیه تزریق واکسن کرونا و همچنین آمار افزایش یا کاهش شیوع کرونا منتشر می‌کنند برخورد جدی و قانونی کند گفت: تعداد مراجعین به اورژانس و مراکز شبانه‌روزی استان، ۲هزار و ۹۶۵ نفر که ۴۰ نفر از آن‌ها بستری و نتیجه آزمایش کرونای ۱۴ نفر دیگر به طور قطعی مثبت بوده است. 

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه تعداد کل بیماران بستری مشکوک و قطعی در استان ۲۸۸ نفر است که ۸۴ نفر از آن‌ها در آی‌.سی.یو، و وضعیت ۲۶ نفر دیگر نیز وخیم است افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر جان خود را به علت ابتلا به کرونا از دست داده است.

وی از افزایش ۱۰ درصدی تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها، مراکز شبانه‌روزی و اورژانس استان در هفته گذشته خبر داد و افزود: موارد جدید افراد بستری شده در هفته گذشته در استان به علت ابتلا به کرونا، ۲۶۸ نفر بوده که به نسبت هفته پیش از آن ۷۵ نفر افزایش داشته و به ۳۴۳ نفر رسیده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در مجموع تعداد مرگ و میر در دو هفته گذشته در استان هفت نفر بوده، در حالی که تعداد مرگ و میر در هفته پیش ۹ نفر بوده است تأکید کرد: وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های فامنین و نهاوند نارنجی و بقیه شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در استان، دُز اول، ۸۴ درصد دُز دوم و ۴۳ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌ان تأکید کرد: خانم‌های باردار در استان صد درصد دُز اول و ۹۴ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه ۹۵ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان، دُز اول و ۸۳ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند گفت: ۲۵ درصد افراد ۵ تا ۱۱ سال در استان، دُز اول و ۹ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما