تازه های سایت

کد مطلب: 49495
18. فروردين 1401 - 11:52
نخستین جلسه ستاد کرونا شهرستان نهاوند در سال جدید با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جعفر سلگی سرپرست فرمانداری در این جلسه  ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر محترم بهداشت و درمان گفت: ضرورت دارد واکسیناسیون اقشار مردم، اصناف و کارمندانی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده اند پیگیری شود و همچنین باید بررعایت شیوه نامه های بهداشتی و زدن ماسک در مراکز و اماکن عمومی تاکید شود.

وی اظهار داشت: با توجه به دستور العمل ها، دانشگاه ها و کلاس‌های درس در کلیه مقاطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار شود.
 
سلگی افزود: رعایت فاصله گذاری، زدن ماسک و تزریق دز سوم واکسن کرونا توصیه می‌شود و آموزش و اقناع سازی مقابله با کرونا در دستور‌ کار قرار گیرد و اصحاب رسانه در راستای فرهنگسازی، اقناع‌سازی و پیشگیری از ابتلا به کرونا اقدام کنند.

وی ادامه داد: بازگشایی مساجد و مراسم ماه رمضان با توجه به وضعیت آبی شهرستان مورد توجه و این مراسمات با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود.

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: شهرداری در راستای ناوگان حمل و نقل شهری خود با توجه با مصوبات ستاد مدیریت کرونا اقدام لازم از جمله زدن ماسک را تاکید کند.

وی ادامه داد: فعالیت استخر و سالن‌های ورزشی با توجه به وضعیت آبی شهرستان با رعایت ظرفیت و شیوه نامه های بهداشتی صورت بگیرد.

سلگی افزود: مصوبات ستاد لازم‌الاجرا هستند و تیم‌های نظارتی، بازرسی‌های خود را تشدید کنند چون ۲۰ درصد جامعه به استفاده از ماسک اقدام می کنند و این نشانه خوبی نیست.

خیشوند رئیس مرکز بهداشت نهاوند نیز در این جلسه گفت: آمار مبتلایان به کرونا در نهاوند رو به افزایش است و موارد مثبت کرونا در روزهای گذشته افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: تعداد ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های نهاوند بستری هستند و ۶ نفر در آی سی یو و ۶ نفر نیز کودک هستند.

خیشوند افزود: آمار مبتلایان به کرونا در بین معلمان و دانش آموزان در قبل و بعد از بازگشایی مدارس بالا است و تفاوت چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: وضعیت آبی مربوط به هفته پیش و قبل از ۱۳ فروردین است و آمار در حال افزایش است ‌و مراجعین به مراکز درمانی و غربالگری و آمار مثبت افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: تاکنون ۳۰۴ هزار و ۲۶۵ دوز واکسن تزریق شده است و در تزریق دوز سوم وضعیت خوبی نسبت به آمار استانی نداریم.

وی در پایان بیان داشت: مردم رعایت نکنند اردیبهشت وارد پیک جدید خواهیم شد چون استفاده از ماسک به کمترین مورد رسیده است.

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه و دبیر ستاد کرونای شهرستان نهاوند نیز در این جلسه گفت: وضعیت آبی کرونایی نشانه ی پایان کرونا نیست.

وی اظهار داشت: علی‌رغم اینکه شهرستان نهاوند در وضعیت آبی کرونایی به سر می‌برد، اما همچنان تست برخی افراد مثبت است و به بیمارستان ها مراجعه می‌کنند.

مختاری افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و پایان سفرها عادی انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی  آسیب زا خواهد بود.

وی افزود: وضعیت آبی کرونایی نشانه ی پایان کرونا نیست و مردم همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

دبیر ستاد کرونای شهرستان نهاوند بیان داشت: مدیران باید شیوه نامه های بهداشتی را سرفصل کار خود قرار دهند.

دارایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند نیز در این جلسه گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا از هزار و ۸۶ کلاس تاکنون ۸۸۵ مورد دستگاه تهویه نصب شده است.

وی اظهار داشت: زدن واکسن اجباری نیست ولی ما دانش آموزان را به زدن واکسن ترغیب می کنیم.

دیدگاه شما