تازه های سایت

کد مطلب: 49422
9. فروردين 1401 - 10:27
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۵۵۷ هزار و ۳۳۷ نفر معادل ۳۱.۲ درصد جمعیت هدف طرح ملی واکسیناسیون استان همدان تاکنون سه دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «فاطمه ترکمان اسدی» افزود: سه میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۶۸ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) برای جامعه هدف در این استان تا روز گذشته تزریق شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع واکسن های تزریق شده در استان، یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۸۰۸ نفر دُز اول و یک میلیون و ۲۰۹ هزار و  ۸۲۳ نفر دُز دوم و ۵۵۷ هزار و ۳۳۷ نفر نیز دُز سوم (یادآور) را دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: بررسی های صورت گرفته موید این است که ۷۷ درصد جمعیت هدف دُز اول؛ ۶۷.۶ درصد دُز دوم و ۳۱.۲ درصد دُز سوم واکسن کرونا را تا روز گذشته تزریق کرده اند.

ترکمان اسدی گفت: وضعیت شهرستان های استان همدان در تزریق سه دُز واکسن کرونا به ترتیب اسدآباد ۱۸۷ هزار و ۱۵۳ دُز،  همدان یک میلیون و ۲۶۹ هزار دُز، نهاوند ۳۰۴ هزار و ۴۹ دُز، ملایر ۴۹۵ هزار و ۷۰۰ دُز و کبودرآهنگ ۲۱۶ هزار و ۹۸۱ دُز است.

وی اضافه کرد: همچنین ۶۸ هزار و ۴۱ دُز واکسن در فامنین،  ۷۲ هزار و ۸۶۰ دُز در شهرستان درگزین، ۱۳۲ هزار و ۷۲۱ دُز رزن، ۱۸۶ هزار و ۲۲۵ دُز در تویسرکان و ۲۱۱ هزار و ۲۰۸ دُز در شهرستان بهار تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آمار تزریق روزانه واکسن کرونا در استان همدان به زیر یک هزار نفر رسیده است، افزود: این تعداد شامل ۱۳۱ نفر دُز واکسن مرحله نخست، ۳۲۲ نفر دُز نوبت دوم و ۴۶۰ نفر نیز تزریق نوبت سوم (یادآور) می شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، شهرستان اسدآباد آبی، هفت شهرستان زرد و شهرستان های «رزن و درگزین» در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

دیدگاه شما