تازه های سایت

کد مطلب: 49392
4. فروردين 1401 - 10:23
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان از صدور هشدار سطح نارنجی به دلیل فعالیت یک سامانه بارشی، کاهش دمای هوا و افزایش سرعت وزش باد در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسن باقری شکیب افزود: کاهش شدید دمای هوا ممکن است موجب سرمازدگی درختان و محصولات باغی شود که به کشاورزان توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود در نظر بگیرند.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد شدید، بارش پراکنده باران و غبارآلودگی هوا پیش بینی می شود.

باقری شکیب تصریح کرد: حجم بارش ها ضعیف است و از شامگاه امروز(پنجشنبه) با استقرار هوای سرد، امکان وقوع یخبندان شبانه، سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی و افزایش مصرف انرژی وجود دارد. 

به گفته وی، جبهه هوای سرد تا شنبه هفته آینده در استان همدان حاکم است و پس از آن به تدریج دمای هوا افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه باران سنجی روستای قایش از توابع رزن با ۲۲ میلی‌متر بیشترین مقدار بارش را در استان ثبت کرده است.

وی ادامه داد: نهاوند با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم ترین و قهاوند با چهار درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

باقری شکیب اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۰ و یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما