تازه های سایت

کد مطلب: 49370
29. اسفند 1400 - 23:12
حدود سه میلیون و ۱۴۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: سه میلیون و ۱۴۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده به نحوی که ۹۲.۹ درصد جمعیت هدف استان نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

محمدمهدی مجذوبی روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، گفت: برهمین اساس و تاکنون، ۸۲.۹ درصد جمعیت استان همدان واکسن نوبت دوم و ۴۲.۳ درصد واجدین شرایط نیز نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گفته او در همین ارتباط ۹۶ درصد بانوان باردار استان همدان واکسن نوبت اول و ۸۲ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند ضمن اینکه تاکنون ۹۴.۷ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان همدان نیز نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مجذوبی گفت: همچنین در این گروه سنی ۸۲.۶ درصد از جمعیت این گروه سنی در استان همدان ۲ نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند و در گروه سنی پنج تا ۱۲ سال نیز ۲۲.۸ درصد نوبت اول و ۶.۴ درصد هر ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۲ شهرستان استان همدان که در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند از ابتدای هفته جاری با بهبود شرایط در شرایط نارنجی قرار گرفتند.

او گفت: درحال حاضر از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، «همدان، بهار، ملایر، تویسرکان، اسدآباد و فامنین» در وضعیت زرد و چهار شهرستان «رزن، درگزین، کبودراهنگ و نهاوند» نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در خصوص آخرین آمار‌های مرتبط با کرونا در استان نیز گفت: روز گذشته ۲ نفر دیگر در این استان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه در هفته گذشته کاهش چشمگیری یافته هرچند که آمار تجمیعی هفتگی متوفیان نسبت به هفته قبل افزایشی بوده است.

به گفته مجذوبی ، درهمین ارتباط آمار مراجعات سرپایی به اورژانس‌های بیمارستانی استان همدان در ۲۴ گذشته ۳۲ درصد و آمار بستری جدید در بیمارستان‌ها نیز ۲۵ درصد نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافته است.

براساس آمار‌های دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، مجموع بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا در استان (از ابتدای همه گیری ویروس تا روز گذشته) به ۱۴۳ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما