تازه های سایت

کد مطلب: 49338
25. اسفند 1400 - 7:55
رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند از تصویب بودجه پیشنهادی ۱۰۳ میلیاردی شورای شهر خبر داد و گفت: برای تحقق بودجه سال آینده سعی شده منابع درآمدی پایدار مد نظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، صفی‌الله خرم‌آبادی اظهار کرد: لایحه بودجه ۱۰۳ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری نهاوند با ۲۰ درصد رشد در مقایسه با سال گذشته که از سوی شورای اسلامی این شهر پیشنهاد شده بود به تصویب کمیته تطبیق فرمانداری رسید و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد.

وی افزود: این لایحه پس از بررسی در جلسات متعدد کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین در پنجاه و دومین جلسه شورا مورد بحث قرار گرفت و برای تائید نهایی به کمیته تطبیق ارسال شد.

رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند افزود: پس از ارسال رقم پیشنهادی بودجه از سوی شورا طی مهلت قانونی، کمیته تطبیق بودجه ۱۰۳ میلیارد تومانی شهرداری را تصویب قرار داد و آن را برای اجرا به شهرداری نهاوند ابلاغ کرد.

وی به منابع درآمدی برای اجرای بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: برای تحقق بودجه سال آینده سعی شده منابع درآمدی پایدار مد نظر قرار گیرد تا بتوان برنامه‌های شهرداری را با اطمینان کامل اجرا کرد.

خرم‌آبادی به منابع در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین منابع درآمدی شهرداری احداث شهر خودرو در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و  با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که در سال آینده با همکاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود. 

وی گفت: علاوه بر این تجهیز کارخانه آسفالت و معدن شن و ماسه که مجوز فروش آسفالت آن نیز گرفته شده از دیگر منابع درآمدی تعریف شده در لایحه بودجه سال آینده است.

رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند تغییر کاربری املاک از میدان بسیج تا میدان علیمرادیان به تجاری را از دیگر منابع درآمدی شهرداری برای تحقق بودجه مصوب عنوان کرد و افزود: تجهیز کارخانه موزاییک‌ و جدول که تولیدات آن جهت استفاده شهرداری و پیمانکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد از جمله منابع درآمدی شهرداری عنوان شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این منابع، ریافت عوارض و صدور پروانه‌های ساختمانی و جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ و سایر موارد قانونی از جمله منابع درآمدی شهرداری هستند حرکت در چارچوب قانون و توجه به رویکردهای مدیریت شهری را از عوامل تاثیرگذار بر پیشنهاد بودجه سال آینده عنوان کرد.

خرم‌آبادی عدالت محوری و توجه به مناطق محروم را از ویژگی‌های بودجه سال آینده ذکر کرد و افزود: به منظور توسعه موزون مناطق مختلف شهر سعی کرده‌ایم که در بودجه سال آینده شهرداری بحث عدالت محوری و توجه به مناطق محروم و حاشیه ای که در سالهای قبل کمتر مد نظر قرار داشته اند پررنگ‌تر دیده شود.

وی با بیان اینکه شهردار نهاوند طی مدت حضور خود در شهر نهاوند با اجرای برنامه‌هایی مانند ایجاد پارکهای محلی در مناطق کمتر توسعه‌یافته و آسفالت معابر در مناطق حاشیه ای نشان داده که نگاه عدالت محوری و توسعه متوازن شهر را مد نظر قرار داده است گفت: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌های کارشناسانه زمینه نشاط را برای شهروندان فراهم کنیم.

دیدگاه شما