تازه های سایت

کد مطلب: 49324
24. اسفند 1400 - 14:27
ئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند گفت: جوانان، سرمایه‌های عظیم هر کشور اند و رشد و تعالی هر جامعه، به نیروی جوان آن بستگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه دوران نوجوانی ارزنده‌ترین دوران زندگی است، گفت: دوران تقویت و سازندگی انسان محدود است و شخصیت انسان در دوران نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد که شاکله‌ی اصلی زندگی انسان محسوب می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای گروه نوجوان هر جامعه‌ای را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و چهره آینده را نیز ترسیم می‌کند.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه دوران جوانی، ارزنده‌ترین دوران زندگی و دوران درخشندگی و بالندگی است، بیان کرد: جوانان، سرمایه‌های عظیم هر کشور اند و رشد و تعالی هر جامعه، به نیروی جوان آن بستگی دارد و این قشر ارزشمند جامعه، همواره مورد توجه بوده‌اند.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: وجود جوانان، سرشار از پاکی، صداقت و جوانمردی است، آن‌ها نیازها و مشکلات متعددی دارند که تشخیص درست این آسیب‌ها و نیازها و پاسخ صحیح به آن‌ها توسط عوامل تأثیرگذار در امر تربیت جوانان، نقش بسیار مؤثری در راه رشد و تعالی آنان خواهد داشت.

وی، زندگی را همچون مزرعه‌ای دانست و گفت: اعمال انسان همچون بذر است، اگر بذر خوب کاشته شود محصول به دست آمده خوب خواهد بود؛ یعنی هر چقدر انسان اعمال صالح داشته باشد، در آخرت محصول بهتری برداشت خواهد کرد.

حجت الاسلام مغیثی اظهار کرد: حضرت علی اکبر (ع) یکی از این جوانان بزرگ بود که عمر و جوانی اش را در راه رضای خدا گذاشت و با عمل صالحی که داشت و چون نیتش برای رضای خدا بود، در راه خدا هم شهید شد.

شورای فرهنگ عمومی مسیر مصوبات و مقررات کهنه و سیر گذشته را تغییر دهد

در ادامه این جلسه، سرپرست فرمانداری نهاوند با اشاره به اینکه باید از ظرفیت کمیته‌های زیرمجموعه ستاد شورای فرهنگ عمومی در راستای حل و فصل مسائل شورا استفاده شود، افزود: در کمیته‌ها باید مسائل و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شهرستان شناسایی و در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته شود.

جعفر سلگی گفت: خروجی شورای فرهنگ عمومی باید به شکلی باشد که مسیر مصوبات و مقررات کهنه و سیر گذشته را تغییر داده و با اجرای صددرصدی مصوبات مسیر جدیدی را در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: در خصوص اصناف و پوشش آنان، نظارت بیشتری در این حوزه در دستور کار بازرسان صنف قرار گیرد.

سلگی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برگزاری باشکوه مراسم عید نیمه شعبان در شهرستان انجام گرفته، ادارات نیز نسبت به آذین‌بندی ادارات در این ایام اقدام نمایند.

دیدگاه شما