تازه های سایت

کد مطلب: 49305
22. اسفند 1400 - 8:01
استاندار همدان گفت: مدارس استان در کلیه مقاطع تحصیلی، به‌صورت حضوری و با ۱۰۰ درصد ظرفیت برگزار شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،علیرضا قاسمی‌فرزاد در ستاد استانی مدیریت کرونا، گفت: روند شیوع ویروس کرونا در استان، کاهشی و تحت کنترل است. و ثبات و دوام وضعیت کنونی استان در شیوع ویروس کرونا، به‌ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم بستگی دارد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: استان همدان آمادگی کامل برای پذیرش مسافران نوروزی با حداکثر ظرفیت را دارد و مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا در زمینه سفر‌های نوروزی، متعاقبا اعلام می‌شود.

وی افزود: با توجه به نزدیکی ایام نوروز، لازم است یک کمیته تخصصی در زمینه سفرهای نوروزی برای بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با بیماری کرونا تشکیل شود، و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بزرگسال، نوبت اول برای افراد ۵ الی ۱۱ سال، الزامی است.

استاندار همدان گفت: سفرهای به عتبات عالیات توسط مردم از طریق استان برقرار است و اقدامات لازم برای خدمات‌رسانی و فراهم کردن امکانات مورد نیاز مسافرین انجام شود و با توجه به برقراری پروازهای فرودگاه همدان (در هفته‌ ۴ روز) زمینه کنترل مسافران ورودی و خروجی در راستای بیماری ویروس کرونا فراهم شود.

علیرضا قاسمی فرزاد بیان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مدارس استان در کلیه مقاطع تحصیلی، به صورت ۱۰۰درصد ظرفیت برگزار شوند. اماکن ورزشی و سالن‌های سرپوشیده ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرهای با رنگ‌بندی قرمز با ۳۰درصد، نارنجی ۵۰ درصد و زرد نیز با ۷۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: کلیه کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، تالارها و سالن‌های غذاخوری، ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در شهرهای با رنگ‌بندی قرمز با ۳۰درصد، نارنجی ۵۰ درصد و زرد با ۷۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

وی گفت: اصناف استان، صنف‌‌های خدمات‌رسان خود به ویژه نانوایی‌ها را در ایام نوروز شیفت‌بندی کنند.

دیدگاه شما