تازه های سایت

کد مطلب: 49257
17. اسفند 1400 - 8:17
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۹۴.۱ درصد گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال این استان به صورت میانگین دُز نخست و ۸۱.۴ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «فاطمه ترکمان اسدی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۲۳۹ هزار و ۳۴۲ دُز واکسن کرونا به گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال این استان تزریق شده است.

وی ادامه داد: جمعیت در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان همدان ۱۳۶ هزار و ۲۶۸ نفر است که تاکنون ۲۸ هزار و ۳۴۰ نفر دُز اول را تزریق کردند و در مرحله دوم نیز ۱۱۱ هزار و ۲ دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

ترکمان اسدی اضافه کرد: بیشترین میزان تزریق دُز نخست واکسن کرونا در جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال مربوط به شهرستان فامنین با ۹۷.۸ درصد سپس شهرستان همدان با ۹۶.۶ درصد و درگزین ۹۶.۲ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان همچنین تعداد نوجوانان پنج تا ۱۲ سال این استان ۱۹۹ هزار و ۵۴۴ نفر بوده و تاکنون ۳۵ هزار و ۸۹۴ نفر از آنها نسبت به دریافت دُز نخست واکسن کرونا اقدام کرده اند.

ترکمان اسدی اظهار داشت: آمار تزریق واکسن به گروه سنی پنج تا ۱۲ سال به ۱۸.۹ درصد رسیده است که بیشترین میزان به ترتیب مربوط به شهرستان اسدآباد با ۲۶.۵ درصد، رزن ۲۶.۲ درصد، درگزین ۲۴.۲ درصد و فامنین ۲۳.۲ درصد واجدین شرایط است.

وی گفت: سه میلیون و ۸۵ هزار و ۷۸ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) برای جامعه هدف در این استان تزریق شده است که از مجموع واکسن های تزریق شده در استان، یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۹۳ نفر دُز اول و یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۵۷۰ نفر دُز دوم و ۵۲۳ هزار و ۱۵ نفر نیز دُز سوم (یادآور) را دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات واکسیناسیون در ۸۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاههای تجمیعی واکسیناسیون استان همدان ارائه می شود.

دیدگاه شما