تازه های سایت

کد مطلب: 49242
15. اسفند 1400 - 8:33
با وجود سرعت گرفتن تکمیل پروژه شبکه سازی فاضلاب شهر نهاوند نیاز است این طرح با سرعت تداوم داشته و به پایان برسد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرپرست فرمانداری شهرستان نهاوند به همراه مسئولان اداره آبفا از پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر نهاوند بازدید کرد.

طرح جمع آوری فاضلاب نهاوند با گذشت ۲۶ سال هنوز به اتمام نرسیده است و شهروندان درخواست دارند که هرچه سریعتر این طرح تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

با توجه به تسریع کار این طرح در دوره جدید مردم امیدوارند با تامین اعتبار لازم هرچه سریعتر این طرح به اتمام برسد و منازل شهروندان به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری ملحق شود.

در این بازدید سلگی سرپرست فزمانداری نهاوند از روند توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب ابراز خرسندی کرد و گفت: روند اجرایی تاکنون خوب بوده و امید است در دولت مردمی و انقلابی، این روند با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده در سال ۱۴۰۱ که افزایشی است سریع تر دنبال شود.

وی اظهار داشت: با تکمیل طرح بهره مندی همشهریان عزیز از خدمات دفع و جمع آوری بهداشتی فاضلاب شهری و رضایت مندی آنها را شاهد خواهیم بود.

در این دیدار هاشم ده پهلوانی مدیر امور آبفا شهرستان نیز گفت: در حال حاضر در مجموع ۱۰۵ کیلومتر شبکه فاضلاب سطح شهر انجام شده است.

وی اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی طرح ۵۰ درصد است و تاکنون ۱۲۸۰۰ فقره انشعابات مشترکین نصب شده است و تا پایان سال این عدد به ۱۳۵۰۰ فقره می رسد.

ده پهلوانی افزود: خوشبختانه کار شتاب گرفته است و در حال حاضر این اداره با عقد ۳ فقره قرارداد به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در سال جاری در حال انجام شبکه گذاری است.

وی بیان داشت: برای سال آینده نیز حدود ۸ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب شهری نهاوند هدف گذاری شده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات این طرح به خوبی اجرایی شود‌.

مدیر آبفای نهاوند گفت: هم اکنون روند اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در منطقه کوی دارابی و ولیعصر و پشت ترمینال قدیم شهر انجام پذیرفته که انشالله در ابتدای سال ۱۴۰۱ روند اجرایی طرح فاضلاب در مناطق مهدیه، کوی سرباز، منطقه درب شیخ، بلوار شهید قدوسی، خیابان خاقانی، باغچه اسفندیاری و کوی کشاورز در دستور کار امور آبفای نهاوند قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از اجرای کانال خروجی پساب تصفیه خانه فاضلاب نهاوند خبر داد و گفت: ساماندهی پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب نهاوند به طول ۲۴۰ متر کانال سنگی و همچنین ۵۰ متر لوله گذاری با سایز ۸۰۰ کاروگیت به هزینه بالغ بر ۴۹۰ میلیون تومان انجام شد.

ده پهلوانی اظهار داشت: این پروژه در اول مهرماه سال جاری از محل اعتبارات عمرانی شروع و در ماه جاری تکمیل شد.

وی افزود: با اجرای این کانال پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب نهاوند جهت انجام آبیاری به زمین های پایین دست تصفیه خانه منتقل می شود.

به نظر می رسد با تامین اعتبارات این طرح در سال آینده جهش خوبی در تکمیل این طرح در شهر نهاوند اتفاق بیفتد و مشترکان بیشتری موفق به اخذ انشعاب شوند.

در راستای اجرای این طرح بزرگ همکاری شهروندان و تسریع در گرفتن و نصب انشعابات نیز ضروری است.

مطالبه شهروندان بعد از ۲۶ سال از شروع این طرح تکمیل طرح در مناطق باقیمانده شهر و تداوم کار در مناطق تحت اقدام است.

دیدگاه شما