تازه های سایت

کد مطلب: 49240
15. اسفند 1400 - 8:31
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند از پیشرفت ۱۸ درصدی طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا نثاری با اعلام این خبر، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه ساخت مسکن در طرح ملی اقدام مسکن در شهر نهاوند با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر را بر عهده دارد که این طرح از ابتدای اجرا تا کنون ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به به ساخت واحد‌های مسکونی به دو روش بنیادساز و گروه‌ساز افزود: ساخت مسکن در روش بنیادساز بر عهده بنیاد مسکن و در روش گروه‌ساز بر عهده مردم است که با بهره‌گیری از تسهیلات بانک مسکن و اختصاص زمین برای آن‌ها عهده‌دار ساخت مسکن خود خواهند بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند از اجرای این طرح در یکی از بهترین مناطق شهر خبر داد و گفت: پروژه اقدام ملی تولید مسکن با همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان با ساخت ۳۶۵ واحد آپارتمانی در یکی از بهترین نقاط سکونتگاهی این شهر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اجرای سقف دوم این واحدها در قالب ۱۴ بلوک شش و هفت طبقه در حال انجام است که البته یک بلوک آن در مرحله گودبرداری است.

نثاری افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر روزانه ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این پروژه مشغول به کار هستند.

وی به دیگر شیوه ساخت طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: ۱۴۵ نفر در قالب گروه‌های ساخت در شهرک نیروی انتظامی در حال ساماندهی هستند که در این رابطه  ۳۳ نفر از متقاضیان تحت عنوان گروه‌های ساخت سه نفره مشخص و قرارداد واگذاری زمین نیز منعقد شده و به شهرداری برای دریافت پروانه ساخت معرفی شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر به گروه‌ها طی پیگیری‌های انجام شده هزینه های خدمات مهندسی و عوارض شهرداری این طرح دارای ۵۰ درصد تخفیف است.

وی تأکید کرد: تاکنون در طرح نهضت جهش مسکن ۴ هزار و ۳۵۶ نفر در شهرستان نهاوند ثبت نام کرده‌اند که ۲ هزار و ۳۱۲ نفر واجد شرایط هستند و اطلاعات بقیه متقاضیان در حال پایش است که به منظور ساماندهی موضوع در شهرستان متعاقبا تصمیمات لازم در رابطه با آنها اعلام خواهد شد.

نثاری در پایان اظهار داشت: نظارت بر ساخت و ساز منازل در هر دو روش برعهده بنیاد مسکن است که با اعمال نظارت دقیق می‌توان گفت واحد‌های ساخته شده از استحکام بالایی برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام

دیدگاه شما