تازه های سایت

کد مطلب: 49228
14. اسفند 1400 - 8:40
سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: وضعیت کرونایی این شهرستان در شرایط قرمز قرار دارد که برای عبور از این شرایط نیازمند رعایت دستورات بهداشتی در ایام پایانی سال هستیم.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، با وجود کاهش تعداد شهرهای قرمز و افزایش شهرهای زرد وضعیت کرونایی نهاوند قرمز شد.

غلامرضا متین سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند در پی این وضعیت در هشدارهایی به شهروندان اعلام کرد: متاسفانه علی رغم کنترل نسبی ویروس اومیکرون در کشور و کاهش تعداد شهرهای قرمز در رنگ بندی جدید کرونایی کشور، نهاوند جز شهرهای قرمز قرار گرفت.

وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دوز سوم واکسن کرونا مهمترین راههای کنترل ویروس کرونا است.

متین اظهار امیدواری کرد: با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بتوانیم با شرایط بهتری به استقبال سال نو برویم و از شهروندان درخواست داریم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت؛ با فروکش کردن نسبی موج ششم کرونا با اُمیکرون، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۸۴ شهر در هفته گذشته به ۱۴۸ شهر کاهش یافت.

کماکان تاکید اصلی بر تکمیل واکسیناسیون(سه نوبت در افراد بالای ۱۸ سال)، واکسیناسیون در کودکان و مادران باردار و نیز رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

همچنین در راستای بررسی روند واکسیناسیون سلگی سرپرست فرمانداری نهاوند، شبانه با همراهی رئیس مرکز بهداشت از مرکز واکسیناسیون شماره یک واقع در ساختمان بخشداری مرکزی سابق بازدید کرد.

این بازدید جهت نظارت بر نحوه ارائه خدمات به مردم در مرکز اصلی واکسیناسیون نهاوند انجام شد.

سلگی در حاشیه این بازدید گفت: تاکنون واکسیناسیون رده سنی ۵ تا ۱۲ سال ۱۵ درصد، ۱۲ تا ۱۸ سال ( گروه دانش‌آموزی) بالای ۹۷ درصد و افراد واکسینه دوز سوم ۳۵ درصد در شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در نهاوند واکسیناسیون دوز دوم ۸۰ درصد و دوز اول حدودا ۹۰ درصد در سطح شهرستان انجام شده‌ است.

سرپرست فرمانداری نهاوند افزود: با توجه به شرایط از کلیه مردم فهیم شهرستان درخواست می کنیم با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و در راستای عدم شیوع ویروس کرونا اگر تاکنون واکسن خود را دریافت نکرده اند هر چه سریعتر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه نمایند و همشهریانی نیز که دز دوم را تزریق کرده اند نسبت به تزریق دز سوم اقدام کنند تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

دیدگاه شما