تازه های سایت

کد مطلب: 49195
10. اسفند 1400 - 2:54
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه دمای هوا طی چند روز آینده سرد و خشک است، شرایط جوی استان در روزهای آینده را پایدار پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «محمدحسن باقری‌شکیب» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش ملایم باد و آلودگی هوا پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته از فعالیت سامانه بارشی در استان همدان خبری نیست خاطر نشان کرد: در این مدت به دلیل وارونگی دما، میزان غلظت آلاینده های جوی در شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی استان افزایش می یابد.

باقری شکیب تصریح کرد: از روز جمعه سامانه جدید بارشی استان همدان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و قهاوند و بهار با پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر، گرمترین و سردترین نقاط استان همدان بودند.

وی اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما