تازه های سایت

کد مطلب: 49187
9. اسفند 1400 - 8:38
رئیس مرکز امور عشایری نهاوند گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ تن جو و ۲۰۰ تن کنسانتره بین عشایر مستقر در منطقه نهاوند توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ابوالقاسم بنی‌هاشمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۳ هزار و ۸۰۰ تن جو و ۲۰۰ تن کنسانتره بین عشایر مستقر در منطقه توزیع شده است اظهار کرد: طی این مدت ۶ هزار و ۶۰۰ کیسه آرد معادل ۲۶۴ تن نیز بین عشایر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه عشایر مستقر در نهاوند، فصل قشلاق خود را در مناطق گرمسیر جنوب از جمله پلدختر، اندیمشک، عین خوش و شوش سپری می‌کنند  افزود: در زمان کوچ عشایر به مناطق گرمسیر که در اواسط پاییز صورت می‌گیرد این اداره پیگیر امور مربوط به عشایر است و خدمات لازم را برای آنان انجام می‌دهد.

رئیس مرکز امور عشایری نهاوند در این خصوص گفت: در این راستا و به منظور پیگیری مشکلات عشایر منطقه پلدختر که بیش از ۱۰۰ خانوار هستند سفری به این شهرستان صورت گرفت که ضمن بازدید از راه‌های عشایری و اعلام مشکلات آن به مسئولین شهرستان ، ۲۵۴ کیسه آرد بین آنان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان نهاوند در شش ماهه نخست سال میزبان یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار از عشایر غیربومی است که از استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان به این شهرستان کوچ می‌کنند.

بنی‌هاشمی یادآور شد: مراتع شهرستان نهاوند ۹۳ هزار و ۵۸۱ هکتار است که با توجه به رشته کوه زاگرس در نهاوند و مراتع غنی شهرستان حدود ۶۰ درصد از عشایر کل استان همدان در این شهرستان مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما