تازه های سایت

کد مطلب: 49161
6. اسفند 1400 - 22:42
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ۱۳ درصد از کودکان بالای پنج سال این استان واکسینه شدند، از والدین خواست تا برای دریافت واکسن دانش آموزان بالای پنج سال به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان «عبدالله جعفری» اظهار داشت: بنابر آمار اعلام شده از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکنون ۹۷ درصد از فرهنگیان، ۹۶درصد از دانش آموزان بالای ۱۲ سال و ۱۳ درصد از کودکان بالای پنج سال در استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: با توجه به شیوع گسترده اُمیکرون، خانواده ها و اولیا برای تزریق واکسن کرونا به کودکان بالای پنج سال توجه ویژه داشته باشند که تا قبل از پایان سال به نحو محسوس این آمار نیز ارتقا یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اهمیت موضوع واکسیناسیون گروه سنی پنج سال در شرایط کنونی و شیوع بیماری به خصوص در بین کودکان گفت: کودکان در هر سنی می‌توانند به این ویروس مبتلا شوند و نباید مورد بی توجهی قرار گیرند.

جعفری خاطرنشان کرد: با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای کودکان پنج سال به بالا در کشور مورد تایید و تصویب ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به مطالعات و تحقیقات صورت گرفته، تاثیر واکسیناسیون بر مهار و کنترل اثرات خطرناک بیماری بر بدن و پس از تزریق واکسن در سایر کشورها به اثبات رسیده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اهمیت ایمن کردن کودکان در مدارس و احتمال آموزش حضوری پس از پایان موج شیوع اُمیکرون توصیه کرد که کودکان در اجتماعات ظاهر نشوند و تکمیل واکسیناسیون بزرگسالان و واکسن کودکان زیر ۱۲ سال طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت انجام شود تا شاهد مهار هر چه زودتر و بهتر بیماری در سطح کشور باشیم.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت از وضعیت رنگ بندی کرونایی ۱۰ شهرستان استان همدان، «همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد، درگزین و رزن» در وضعیت قرمز، «کبودرآهنگ، بهار، فامنین و نهاوند» در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دیدگاه شما