تازه های سایت

کد مطلب: 49149
5. اسفند 1400 - 7:41
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه دمای هوا در طول چند روز آینده تغییرات محسوسی ندارد، از فعالیت یک سامانه بارشی ضعیف از روز (جمعه) در آسمان این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «محمدحسن باقری‌شکیب» افزود: براساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف و تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه تا ۲ روز آینده از فعالیت سامانه بارشی در استان همدان خبری نیست خاطرنشان کرد: از روز جمعه سامانه جدید بارشی بیشتر نقاط استان همدان را فرا می‌گیرد و با بارش خفیف باران و پراکنده برف در مناطق کوهستانی فعالیت می‌کند.

باقری شکیب تصریح کرد: بارش های این سامانه ضعیف است و پیش بینی می شود به صورت میانگین نزدیک به پنج میلیمتر بارش داشته باشد.

وی ادامه داد: در این مدت سرعت وزش باد در ساعت های بعد از ظهر در بیشتر نقاط استان همدان افزایش می یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد و نهاوند با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند با سه درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان بودند.

وی اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما