تازه های سایت

کد مطلب: 49115
1. اسفند 1400 - 8:49
با مشارکت بنیاد مستضعفان و با تامین زمین از طرف شهرستان نهاوند، موزه بین المللی در این شهرستان ایجاد و راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، با حضور دکتر قنبری مديرعامل هلدينگ سياحتى پارسيان و معاون بنیاد مستضعفان کشور جلسه ای با حضور شهبازی نماینده، سلگی سرپرست فرمانداری، مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی استان و جمعی از مسئولان در فرمانداری نهاوند برگزار شد.

در این جلسه بعد از درخواست‌ مسئولان نهاوند مبنی بر داشتن تاریخ پرافتخار در نهاوند و لزوم داشتن مکان و موزه ای برای معرفی تاریخ و فرهنگ نهاوند؛ دکتر قنبری قول مساعدی مبنی بر ایجاد و راه اندازی موزه بین المللی در نهاوند داد.

وی با اشاره به پيشينه تاريخى شهرستان افزود: در صورت تامين محل مناسب در نهاوند، موزه اى بين المللى از طريق موسسه موزه هاى بنياد مستضعفان ايجاد خواهيم كرد.

قنبری ادامه داد: ما می توانیم این موزه را در مدت یک سال ایجاد کنیم ولی ساختمان باید طبق نظر کارشناسان این نهاد باشد.

وی ادامه داد: فقط باید هرچه سریعتر این کار را در شهرستان پیگیری کنید تا مقدمات کار انجام شود.

معاون بنیاد مستضعفان کشور گفت: نهاوند خیلی شهر مهمی است و کارهای خوبی می توان در این شهر انجام داد چون این شهر تاریخ و فرهنگ غنی دارد.

وی برای پیگیری دیگر درخواست های مسئولان نهاوند اظهار داشت: باید جلسه ای با آقای فتاح برگزار کنیم و از این توانمندی ها بتوانیم استفاده کنیم و ما می توانیم کمک های خوبی انجام دهیم.

قنبری در پایان گفت: موزه باید ارزش جهانی و بین المللی داشته باشد این موزه در شهرهایی که کشش و تاریخ و فرهنگ دارند ایجاد می شود و می توانیم علاوه بر نهاوند در همدان هم یک موزه ایجاد کنیم.

دیدگاه شما