تازه های سایت

کد مطلب: 49114
1. اسفند 1400 - 8:47
رئیس امور آب نهاوند گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۵ چاه عمیق و نیمه عمیق که به صورت غیر مجاز در شهرستان نهاوند مسدود شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، اکبر دهقانی اظهار کرد: با توجه به کمبود بارش‌ها طی سالهای اخیر و به منظور جلوگیری از مصرف بی‌رویه منابع آب به افرادی که فاقد مجوز چاه بوده‌اند اخطار لازم داده شد که خوشبختانه اغلب آنها به صورت توافقی زیر نظر کارشناسان چاه خود را مسدود کردند.

وی افزود: در شهرستان نهاوند یک‌هزار و ۱۶۰ چاه عمیق و نیمه عمیق مجاز وجود دارد که حدود ۸۰۰ مورد آن برای مصارف کشاورزی و مابقی برای مصارف صنعتی ، خدماتی و شرب مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس امور آب نهاوند در خصوص راهکارهای جلوگیری از مصرف بی رویه آب زیرزمینی این شهرستان گفت: برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه آب تمام چاه‌های مجاز باید پروانه بهینه بهره‌برداری دریافت کرده و علاوه بر آن نسبت به نصب کنتور حجمی نیز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افت سالانه منابع آب دشت نهاوند سالانه ۴۹ صدم متر است افزود: از سال ۱۳۷۵ تاکنون میزان افت آب دشت نهاوند ۱۴ و ۱۱ صدم متر بوده که بر این اساس ۲۶۰ میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی کاهش داشته است.

دهقانی گفت: برای جلوگیری از افت منابع آب زیرزمینی ۱۱ راهکار از سوی وزارت نیرو اعلام شده که مهمترین آنها نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب مجاز، مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز و تقویت گشت‌های بازرسی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۸۵ انواع چاه عمیق و نیمه عمیق در این شهرستان دارای کنتور است که میزان مصرف آب را مدیریت می‌کنند و ۱۷۰ چاه نیز که فاقد کنتور بود پلمب شده و به کنتورساز معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما