تازه های سایت

کد مطلب: 49092
29. بهمن 1400 - 1:15
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با ورود سامانه جدید بارشی از یکشنبه آینده بارش برف و باران نقاط مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسن باقری شکیب گفت: با ورود این سامانه جدید نسبتا قوی از روز یکشنبه تا بعداز ظهر دوشنبه تشدید بارش باران موجب آبگرفتگی معابر می‌شود.

به گفته اوبه علت بارش برف در گردنه‌ها احتمال اختلال در تردد وسایل نقلیه وجود دارد که باید پیش بینی‌های لازم انجام شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با توجه به نفوذ یک جبهه هوای سرددر چند روز آینده به آسمان استان از کشاورزان درخواست  می کنیم  در این مدت و به منظور جلوگیری از فشرده شدن خاک از ورود هرگونه ماشین آلان کشاورزی به داخل باغ‌ها و اراضی زراعی خود خودداری و از هرس کردن شاخه درختان به صورت جدی پرهیز کنند.

باقری شکیب گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده ابری تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و برای روز شنبه آینده بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

به گفته او نهاوند با ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و همدان با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان در این مدت نیز به ترتیب ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و چهار درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع ایرنا

 

دیدگاه شما