تازه های سایت

کد مطلب: 49038
23. بهمن 1400 - 7:47
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند از انجام نیمی از عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهرستان نهاوند با اعتبار ۱۰۰میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی هاشم ده پهلوان گفت: در سال جاری ۶ کیلومتر تعهد شبکه گذاری در مختلف شهر نهاوند داشته ایم که به علت تغییر دولت و تاخیر در اعتبارات تا پایان سال ۴ کیلومتر از محل اعتبارات جاری تبصره ۲و ۳ بابت نصب انشعابات انجام می شود.

وی افزود: طرح احداث شبکه در نهاوند شامل ۲۰ هزار انشعاب و تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۶۰ هزار نفر از جمعیت شهر نهاوند است، که تاکنون ۱۱هزار و ۵۰۰ انشعاب در شهر نهاوند نصب شده است و ۱۰۰فقره انشعاب غیر مجاز در شهر و روستا با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند تصریح کرد: سال آینده نیز با توجه به تخصیص اعتبارات تا ۸ کیلومتر تعهد شبکه گذاری در مناطق، خیابان خاقانی ، کوی کشاورز ، بلوار شهید قدوسی ، باغچه اسفندیاری ، کوی سرباز ، باغچه نبی شیخ را داریم.

در ادامه ابراهیم طاهری بیان داشت: شهرستان نهاوند دارای ۱۶۹ روستا می‌باشد که از این تعداد ۱۲۰ روستا تحت پوشش شبکه آب شرب هستند.

وی گفت : اعتبارات شبکه آب و فاضلاب شهرستان ۳۲ میلیارد ریال بوده که در سال ۱۴۰۰ بخشی از آن تخصیص داده شده است.

وی افزود : ۲۱۰۰۰ متر (۲۱ کیلومتر) اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی خواهیم داشت که برخی از این پروژه ها انجام شده و برخی در انتظار انتخاب پیمانکار هستند.

طاهری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون حفر ۸ حلقه چاه در شهرستان داشته ایم که در سالهای گذشته تعداد حفر چاه ها ۲ الی ۳ حلقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه، بسیاری از روستاها دغدغه حفر چاه داشتند گفت : برای برطرف شدن مشکل این روستاها ۵ باب ایستگاه پمپاژ ، ۱۸۷۰ متر مکعب مخازن ذخیره اضافه شده است که حدود ۲۹۰۰ خانوار با ۱۰ هزار جمعیت از این پروژه ها بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود : همچنین ۹ هزارمتر خطوط انتقال شبکه آبرسانی در روستاهای گوشه، زرامین، چشمه ماهی و ده موسی و... انجام شده است که برخی از این خطوط انتقال شبکه آبرسانی انجام و برخی دیگر در دست بررسی و انتخاب پیمانکار هستند .

طاهری بیان داشت: احداث و تجهیز شبکه آبرسانی به ۵ روستا نیز در دستور کار است.

انتهای پیام

دیدگاه شما