تازه های سایت

کد مطلب: 48978
17. بهمن 1400 - 7:52

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عبدالله جعفری دبیر ستاد مقابله با کرونا در آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان بر اساس آیین نامه ابلاغی وزارت متبوع، از ابتدای سال تحصیلی جاری بازگشایی ایمن، تدریجی و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: خوشبختانه با استقبال بی نظیر جامعه فرهنگیان و دانش آموزان، واکسیناسیون گروه هدف با پوشش بالایی در سطح استان انجام شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به این که به ابتکار استان و با حمایت استاندار بیش از ۷۵ درصد کلاس های درس مجهز به دستگاه های تهویه هوا شده اند، خاطرنشان کرد: توجه به توصیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت عنوان دستورالعمل های ویژه مدارس همچنان مبنای کار مدیران مدارس است.

وی در عین حال گفت: این اداره کل هرگونه تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی احتمالی مدارس را عملیاتی خواهد کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: حضور افراد دارای علایم بیماری های تنفسی و مشکوک به کرونا در مدارس ممنوع است.

جعفری با بیان این که اگر در یک کلاس یک نفر مبتلا به این بیماری باشد کلاس درس توسط مدیر مدرسه تعطیل خواهد شد، افزود: همچنین اگر در یک مدرسه بیش از ۲ کلاس درس به این دلیل تعطیل گردد، با هماهنگی مسوولین ذیربط مدرسه نیز به مدت معین در دستورالعمل های ابلاغی تعطیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تشویق همکاران فرهنگی و دانش آموزان به دریافت نوبت های مقرر واکسن و رعایت اصول بهداشتی همچنان در صدر برنامه های پیشگیرانه آموزش و پرورش استان قرار دارد.

دیدگاه شما