تازه های سایت

کد مطلب: 48976
17. بهمن 1400 - 7:46
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از بستری ۳۵۴ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در همدان خبر داد و گفت: روند مراجعات بیماران روبه افزایش و سویه غالب امیکرون است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، رضا طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وضعیت کرونا در استان همدان اظهار کرد: طبق آمار موجود متاسفانه تعداد مراجعات به بیمارستان‌های استان استان روبه افزایش بوده و سویه غالب نیز ویروس امیکرون است.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش آمار مراجعات به بیمارستان‌ها اما روند درمان روان است و مشکلی در درمان بیماران وجود ندارد گفت: روز گذشته از بیمارستان‌های سینا، بهشتی و بعثت بازدید میدانی انجام و روند درمان بیماران به طور کامل بررسی شد و تاکنون خوشبختانه مشکلی نبوده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد: تیم‌های ارزیاب و نظارتی نیز در سطح استان در بیمارستان کبودراهنگ، فامنین، بهار، تویسرکان، نهاوند و ملایر روند درمان را ارزیابی‌ می‌کنند و به نظر می‌رسد مشکل خاصی نیست اما ازدحام و شلوغی و افزایشی بودن را داریم که می‌طلبد مردم نسبت به رعایت آئین نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام و دورهمی‌ها و نیز تزریق دز سوم واکسن کرونا اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار چهاردهم بهمن ماه موارد مثبت بستری از ابتدای بیماری تا کنون در استان ۳۱ هزار و ۳۶۶ نفر بوده است گفت: ۱۰۳ هزار و ۱۰۷ موارد مثبت مراجعات سرپایی به بیمارستان‌های استان بوده است.

طهماسبی با بیان اینکه مراجعین سرپایی جدید به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک یک هزار و ۷۷ نفر است افزود: بیماران بستری جدید مشکوک و قطعی کرونا در ۲۴ ساعت چهاردهم بهمن ۷۷ نفر بودند.

وی مجموع بیماران بستری مشکوک و قطعی بیماران کرونا در بیمارستان‌های همدان را ۳۵۴ نفر دانست و خاطرنشان کرد: موارد مراجعات سرپایی جدید ۴۵۲ بیمار  بود و بیماران شناسایی شده جدید ۴۸۳ نفر بودند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه تعداد ۱۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متاسفانه یک نفر هم فوت کرد تا آمار جان باختگان کرونا تا روز گذشته به ۳ هزار و ۱۷۱ نفر برسد گفت: تاکنون ۲۳۴ هزار و ۴۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند که ۲۸ هزار و ۹۷ بیمار نیز بهبود یافتند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما