تازه های سایت

کد مطلب: 48922
11. بهمن 1400 - 8:50
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: در روزهای اخیر مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانی نهاوند و مطب پزشکان افزایش محسوسی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، غلامرضا متین در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به روند مراجعات در شهرستان وارد پیک ششم شدیم و موارد سرپایی افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: موارد مشکوک بیشتر شده و در مرجعات به مراکز درمانی و مطب ها شاهد یک افزایش معنادار و محسوسی هستیم.

متین افزود: با توجه به تجربه شهرهایی که زودتر از ما وارد پیک شدند امیدواریم موارد بدحال و مرگ و میر و بستری زیاد نباشد.

وی ادامه داد: در دو بیمارستان ۳۰ نفر بیمار کرونایی بستری هستند و ۶ نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند بیان داشت: ۸۷ درصد واحدین شرایط در نهاوند دز اول را دریافت کردند و دز دوم  نیز ۷۸ درصد واکسینه شدند و ۹۵ درصد دانش اموزان نیز خوشبختانه واکسینه شدند.

وی به تزریق دز سوم اشاره کرد و بیان داشت: شیب خوبی در تزریق دز سوم در شهرستان داریم و تا امروز ۲۵ درصد دز سوم واکسن را تزریق کردند.

متین گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۹ سال از روز گذشته شروع شده است و ۲۰ مورد تزریق واکسن در روز اول داشتیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: روزانه ۱۱۰۰ دز واکسن در شهرستان تزریق می شود که اکثرا مربوط به دز سوم است.

وی ادامه داد: همه واکسن ها را در سبد  واکسیناسیون شهرستان داریم و واکسن آسترازنکا  را فقط برای تزریق دز دوم و سوم داریم.

متین گفت: مرکز تجمیعی بخشداری تا ساعت ۱۲ شب و خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت و تیم سیار برای واکسیناسیون افراد ناتوان در شهرستان فعال هستند.

وی عنوان کرد: با ادامه روند واکسیناسیون انتظار ما از مردم این است که نسبت به تزریق دز سوم که بسیار مهم است اقدام کنند و هم چنان از همشهریان درخواست داریم پروتکل ها را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: کسانی که سه ماه از تزریق دز دوم انها گذشته است برای تزریق واکسن دز سوم اقدام کنند و امیدواریم بتوانیم این پیک را هم مدیریت کنیم و پشت سر بگذاریم.

دیدگاه شما