تازه های سایت

کد مطلب: 48899
9. بهمن 1400 - 7:54
سرپرست فرمانداری نهاوند و مدیر کل استاندارد استان همدان از دو واحد تولیدی شهرستان نهاوند بازدید کردند و پروانه کاربرد نشان استاندارد را به یک واحد تولیدی در نهاوند اعطا کردند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جعفر سلگی سرپرست فرمانداری نهاوند، محمد مددی مدیرکل استاندارد استان و کاکاوند رئیس اداره صمت شهرستان از دو واحد تولیدی شرکت «کیان زاگرس فرتاک» و شرکت « پارت تیس کیان» تولید کننده قطعات خودرویی بازدید کردند.

 سلگی خاطرنشان کرد: در راستای تاکیدات ریاست محترم جمهور و استاندار محترم مبنی بر احیا و فعال نمودن واحدهای تولیدی راکد از تمام پتانسیل‌های موجود استفاده خواهیم کرد.

سرپرست فرمانداری نهاوند در این بازدید با تأکید بر اینکه اجازه رهاسازی سرمایه های شهرستان را به کسی نمی دهیم، تصریح کرد: مطابق با سیاست‌ها و رویکردهای دولت مردمی؛ باید تمام بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل، دوباره احیا و راه اندازی شده و واحدهای نیمه تعطیل نیز با تمام ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند.

 سلگی با بیان اینکه مشکل واحدهای تولیدی به صورت جدی در حال پیگیری است، گفت : در زمینه حمایت‌های دولتی نیز با تمام توان از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان حمایت می کنیم.

وی تاکید کرد: باید از همه ظرفیت ها جهت افزایش اشتغال، رونق تولید و حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان استفاده شود و اطمینان داریم با حمایت و هم افزایی دستگاه های اجرایی و استانی به اهداف توسعه شهرستان می‌رسیم.

واحد تولیدی کیان زاگرس (فرتاک) تولیدکننده وایر کامل خودرو با ۶۰ درصد وایر تولید در کشور، با اشتغالزایی ۶۵ نفر مستقیم و ۸۵ نفر غیرمستقیم شامل۲۰خانم، و ۱۲میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بدون دریافت تسهیلات دولتی موفق به کسب پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری از اداره استاندارد استان همدان شد.

 تولیدکننده قطعات خودرو، تولید بوق حلزونی و دیسکی با اشتغالزایی ۲۳ نفر مستقیم و ۷۰ نفر غیرمستقیم، با ۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بدون دریافت تسهیلات دولتی و با تولید ۴۰۰هزارعدد در سال بامدیریت آقای مولوی می‌باشد.

مدیرکل استاندارد همدان نیز در این بازدید ها از اعطای پروانه کاربرد نشان استاندارد به واحد تولیدی « کیان زاگرس فرتاک» خبر داد و گفت:
براساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و مصوبات شورای عالی استاندارد خبر داد و گفت: این پروانه برای تولید فراورده های کابل و وایر شمع خودرو به این واحد تولیدی اعطا شده است .

مددی در حاشیه بازدید از این واحد تولیدی اظهار داشت: استاندارد سازی حرف اول را در کیفیت بخشی محصولات تولیدی و جلب رضایت مصرف کنندگان دارد.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران اجرای استاندارد را در بالاترین ضریب، اصل و اساس فرایند تولید قرار دهند تا بتوانند با محصولات دیگر در بازارهای ملی و بین المللی رقابت کنند.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن، جرم محسوب می‌شود و مرتکبان طبق قانون مجازات می‌شوند.

وی ادامه داد: طبق قانون تمام کالاهای مشمول استاندارد اجباری بایستی پس از تولید آزمایشی باید با اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد به بازار عرضه شوند و بحث استاندارد سازی یک برندینگ است که بایستی رضایتمندی مشتری را به همراه داشته باشد و با اجرای فرآیند استاندارد سازی و با استقرار نظام استاندارد سازی بتواند کالای خود را بر اساس استاندارد ملی مربوطه به بازار ارائه دهد.

وی ضمن تشکر از این واحد تولیدی که جدی‌تر از رقبای خود استانداردسازی را در دستور کار قرار داده است ، بیان داشت: یکی از الزامات اولیه داشتن کیفیت و داشتن نشان استاندارد است که نشان می دهد، فرآیند استاندارد سازی در این واحد تولیدی استقرار یافته است .

 وی در خاتمه گفت: مدیریت کیفیت کنترل کیفی واجد شرایط، داشتن آزمایشگاه و کنترل مواد اولیه و نهایتاً محصول نهایی با انطباق با استاندارد ملی بازار فروش می تواند موفقیت این واحد تولیدی را دوچندان کند.

شرکت «کیان زاگرس فرتاک» با هدف افزایش کمیت و کیفیت محصولات داخلی، فعالیت های خود را در زمینه فروش و صادرات انواع محصولات وایر شمع از جمله کابل‌های سیلیکونی، کلاهک وایر شمع و بوت وایر را از سال 1396 آغاز کرده است.

همچنین محمود کیانی مدیر این واحد تولیدی اظهار داشت:  کابل‌های شمع این شرکت تضمین کیفیت دارند و به اشکال مختلف برای خودروهای ایرانی و خارجی به بازار ارائه می شوند. ظرفیت تولید این شرکت بیش از ۲ هزار دست کابل در روز می باشد.

کیانی در ادامه بیان کرد: شرکت کیان زاگرس فرتاک با تولید صفرتا صد محصولات و استفاده از تکنولوژی روز برای ۶۵ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۸۵ نفر غیر مستقیم ایجاد کند همچنین ۲۰نفر از بانوان نهاوند در این واحد مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت : تنوع تولید محصولات ، سرعت تولید ، کیفیت و ماندگاری ، ضمانت محصولات از مزایای این واحد تولیدی است که ۶۰ درصد نیاز شرکت سایپا و ایران خودرو در کشور را تامین می کنیم و با ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری بدون دریافت تسهیلات بانکی در حال فعالیت هستیم.

گفتنی است؛ این واحد تولیدی اولین تولید کننده کابل وایر شمع کشور است که موفق به کسب پروانه کاربرد علامت استاندارد شده است .

در ادامه از شرکت « پارت تیس کیان» تولید کننده انواع بوق دیسکی و حلزونی ، وایر شمع و لنت ترمز  بازدید به عمل آمد.

مهدی مولوی مدیر این واحد تولیدی بیان کرد: این شرکت با اشتغالزایی ۲۳ نفر مستقیم و ۷۰نفر غیر مستقیم با سرمایه ۴ میلیارد تومان بدون دریافت تسهیلات بانکی سالانه بیش از ۴۰۰هزار عدد انواع بوق تولید می کند.

دیدگاه شما