تازه های سایت

کد مطلب: 48883
7. بهمن 1400 - 8:54
افزایش مراجعه افراد مشکوک و مبتلا به کرونا به مراکز درمانی باعث تشکیل جلسه ستاد کرونا در نهاوند شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس نهاوند با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا در کشور با حضور اعضا در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد.

علی احسان خیشوند رئیس مرکز بهداشت نهاوند در این جلسه گفت: خوشبختانه ۹۰ درصد مبتلایان جدید بستری نمی شوند و ۱۰ درصد بستری می‌شوند

وی اظهار داشت: در حال حاضر در بیمارستان شهید قدوسی ۱۶ بیمار و بیمارستان علیمرادیان ۱٠ بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند.

خیشوند افزود: متاسفانه در روزهای گذشته آمار مراجعه کنندگان مشکوک و مبتلا به کرونا افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تا امروز در شهرستان بیش از ۲۷۶ هزار و ۱۹۰ دز واکسن در نهاوند تزریق شده است که ۱۲۷ هزار و ۱۰۵ دز مربوط به نوبت اول و ۱۱۳ هزار و ۹۵۶ دز مربوط به نوبت دوم و ۳۳هزار و ۹۱۶ دز مربوط به دز سوم است.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: زدن ماسک در بانک ها، ادارات و اماکن عمومی کاهش یافته است و در برخی از روستاهای شهرستان برگزاری مراسم ختم در مساجد و تجمعات بدون رعایت پروتکلها افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش امیکرون در کشور نسبت به ساعت حضور دانش آموزان در کلاس درس و مدارس باید تجدید نظر شود.

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه و دبیر قرارگاه زیستی شهرستان نهاوند نیز این جلسه با تاکید بر رعایت فاصه گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به عنوان یکی از راه های مهم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در همه ادارات و اماکن عمومی و استفاده از ماسک الزامی است.

وی در ادامه اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم را ضروری عنوان کرد و افزود: رمز موفقیت و کنترل بیماری کرونا در این شرایط اقناع سازی و اطلاع رسانی مناسب به مردم از طریق فضاهای مجازی و رسانه ها است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از زحمات کادر درمان شهرستان و کلیه ارگان هایی که در این زمینه تلاش کرده اند تقدیر و تشکر کرد.

مختاری با اشاره به زحمات مجموعه شهرستان در پیک های قبلی این بیماری در گذشته گفت: تجربه دوسال گذشته نشان داده است هرگاه مردم پای کار آمده و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده اند شیوع بیماری فروکش کرده است.

دارایی مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز در این جلسه گفت: ۱۸۰ دستگاه دیگر تهویه مکانیکی هوا در روزهای آینده در مدارس نصب می شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان ۱۰۸۰ کلاس درس داریم که تا امروز ۶۷۰ دستگاه تهویه هوا در کلاس ها نصب شده است.

دارایی افزود: بیش از ۹۴ درصد از دانش اموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرستان واکسینه شده اند و این روند ادامه دارد.

دیدگاه شما