تازه های سایت

کد مطلب: 48861
5. بهمن 1400 - 7:55
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: باید در راستای تداوم داشتن کاهش آمار طلاق در شهرستان تلاش کنیم و زمبنه ازدواج آسان زوج های جوان را فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، چهارمین ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان نهاوند به ریاست سلگی سرپرست فرمانداری و با حضور مدیران و دبیر سمن های شهرستان نهاوند در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد.

جعفر سلگی سرپرست فرمانداری نهاوند در این جلسه گفت: توجه به جوانان و امور این عزیزان بسیار مهم است و رهنمودهای مقام معطم رهبری در ارتباط با جوانان سرلوحه عمل همه ما است.

وی اظهار داشت: مهمترین مسئله در زمینه اشتغال زایی برای جوانان است که دولت در این زمینه برنامه های خوبی دارد.

سلگی افزود: وجود سمن ها و انجمن های مردم‌نهاد مهم است و باید بتوانیم از ظرفیت این سازمان ها در راستای اشتغال و ترویج ازدواج اسان استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: پایین آوردن هزینه های ازدواج و کمک به ازدواج اسان از جمله وطیفه این جلسات است که خوشبختانه مجمع خیرین ازدواج نهاوند در این زمینه خوب عمل می کنند.

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: این‌ مجمع یکی از موفق ترین مجموعه ها در این زمینه در کشور است که با هدف ازدواج اسان ایجاد شده و توفیقاتی داشته است.

وی ادامه داد: با تاکید بر ازدواج اسان می توان از بسیاری از مشکلات این حوزه کاست و از پتانسیل خیرین در زمینه اردواج و اشتغال می توان استفاده کرد.

سلگی به کاهش امار طلاق و افزایش ازدواج در شهرستان اشاره کرد و گفت: در بحث کاهش آمار طلاق باید تلاش کنیم این کاهش را تداوم ببخشیم و بتوانیم با کمک کارگروه دانشگاه و اهالی صاحب نظر بتوانیم آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

وی افزود: می توانیم سمن ها را در سطح بخش ها هم فعال کنیم و این اقدام اثرات بیشتری دارد و مسئولان این سمن ها در جلسات بعدی فعالیت های خود را تشریح کنند.

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: می شود از کمک های خیرین در بحث ایجاد اشتغال و ازدواج جوانان بهره ببریم و علاوه بر مجمع خیرین ازدواج مجمع خیرین ایجاد اشتعال نیز در شهرستان فعال شده است.

وی با تاکید بر حضور جوانان در جلسات بعدی اظهار داشت: از حضور جوانان در این جلسه باید استقبال کنیم چون مشکلات جوانان بسیار مهم است و از زبان خود جوانان بیان شود بهتر خواهد بود و دغدغه های جوانان بهتر بیان شود.

سلگی با بیان اینکه ستاد ساماندهی امور جوانان، کارگاهی و عملیاتی اقدام کند، بیان کرد: وجود انجمن خیرین ازدواج و انجمن خیرین اشتغال در نهاوند، فرصت گرانبهایی برای بالابردن آمار ازدواج و اشتغال جوانان خواهد بود.

 وی در پایان گفت: نقشه راه و نگاه ما در ستاد ساماندهی امور جوانان با الگوپذیری از استان، اجرای الزامات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری نسبت به جوان و جوان‌گرایی در بیانیه‌‌ی گام دوم انقلاب است.

دیدگاه شما