تازه های سایت

کد مطلب: 48841
3. بهمن 1400 - 8:32
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: ایجاد اشتغال و ازدواج از مهمترین مسائل امور جوانان است و افزایش سطح اشتغال موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جعفر سلگی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان نهاوند، اظهار کرد: بحث توجه به جوانان و امور جوانان از دغدغه‌های بسیا ر مهم است که در این خصوص باید تلاش کنیم که رهنمودهای مقام معظم رهبری در ارتباط با جوانان را در شهرستان نهاوند در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: بحث ایجاد اشتغال و ازدواج از مقوله‌های بسیار مهم است که در جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش به‌سزایی دارند.

سلگی افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان از مباحث مهم است که در دستور کار دولت قرار گرفته و خوشبختانه در این دولت برنامه‌های خوبی در این زمینه در حال اجراست.

وی ادامه داد: پایین آوردن سطح انتظارات و توقعات زوجین و هزینه‌های ازدواج قطعا باعث افزایش آمار ازدواج خواهد شد و مجمع خیرین ازدواج نهاوند در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

سرپرست فرمانداری نهاوند خاطرنشان کرد: این‌ مجمع یکی از موفق‌ترین مجموعه‌ها در این زمینه در کشور است که با هدف ازدواج آسان ایجاد شده و توفیقات خوبی داشته است.

سلگی یادآوری کرد: وجود سمن‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد مهم است و باید بتوانیم از ظرفیت این سازمان‌ها در راستای اشتغال و ترویج ازدواج آسان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اخیرا انجمن خیرین اشتغال نیز در دانشکده فنی حاج حشمت شهبازی نهاوند تشکیل شده که با توجه به ظرفیت‌هایی که در شهرستان وجود دارد این انجمن می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال در شهرستان اقدامات خوبی انجام دهد.

سلگی با اشاره به کاهش آمار طلاق در شهرستان، اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته و امسال آمار طلاق در شهرستان کاهش پیدا کرده است که باید تلاش کنیم این کاهش را تداوم ببخشیم و بتوانیم با کمک کارگروه دانشگاه و اهالی صاحب نظر بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

سرپرست فرمانداری نهاوند با بیان این‌که بحث ازدواج آسان باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی به صورت تخصصی بررسی شود، گفت: می‌توانیم سمن‌ها را در سطح بخش‌ها هم فعال کنیم و این اقدام اثرات بیشتری دارد و مسئولان این سمن‌ها در جلسات بعدی فعالیت‌های خود را تشریح کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: از حضور جوانان در این جلسه باید استقبال کنیم چون مشکلات جوانان بسیار مهم است و از زبان خود جوانان بیان شود بهتر خواهد بود و دغدغه‌های جوانان بهتر بیان شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما