تازه های سایت

کد مطلب: 48749
23. دى 1400 - 15:15
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند از معرفی واحد دولومیت آلاینده محیط زیست در نهاوند به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عزیز قیاسی اظهار کرد: بر اساس بازدید و بررسی‌های به عمل آمده کارشناسان این اداره از خروجی واحدهای تولید دولومیت مستقر در حاشیه منطقه حفاظت شده ملوسان به دو واحد اخطار زیست‌محیطی داده شد.

وی با بیان اینکه یکی از واحدها  به دلیل آلودگی محیط زیست به دادگاه معرفی شد گفت: آلایندگی  این واحد تولیدی به وسیله پایش دوره‌ای کارشناسان محیط زیست از طریق حضور در محل و انجام نمونه‌گیری مشخص و تایید شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند افزود: متاسفانه با وجود تذکرات داده شده، واحد تولیدی مربوطه نسبت به تذکرات زیست محیطی بی‌تفاوت بود و با توجه به اینکه عده‌ای از اهالی روستای ده سرخه نیز شاکی واحد بودند ،از سوی این اداره علیه واحد تولیدی اقامه دعوی شد و از مراجع ذیصلاح قضایی خواستار صدور حکم مقتضی در این زمینه شدیم.

وی با بیان اینکه محیط زیست از طریق پایش و شناسایی واحدهای آلاینده به عنوان ابزار بازدارنده به دنبال جلوگیری از ادامه روند آلایندگی واحدهای صنعتی و خدماتی است گفت: در بازدید از صنایع اغماضی صورت نخواهد پذیرفت.

قیاسی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت مداوم و دوره‌ای توسط کارشناسان این اداره پایش می‌شوند و در صورت مشاهده هر گونه آلودگی، مطابق قانون با مسؤولان این واحدها رفتار خواهد شد.

وی با یادآوری قوانین موجود حفاظت از محیط زیست گفت: بر اساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی‌کنند، به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، مشمول پرداخت یک درصد از فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما