تازه های سایت

کد مطلب: 48725
20. دى 1400 - 19:17
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که بارش خفیف و پراکنده برف و باران تا پایان هفته جاری با توجه به استقرار یک سامانه بارشی در برخی از مناطق استان(شهرستان های جنوبی) ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «محمدحسن باقری شکیب» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده تمام ابری و همراه با ریزش پراکنده برف و بارش باران پیش بینی می شود.

وی افزود: بارش های این سامانه بسیار ضعیف و به دلیل سردی هوا بیشتر به صورت ریزش برف در مناطق کوهستانی و مرتفع خواهد بود.

باقری شکیب با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی استان همدان است، ادامه داد: بارش های این سامانه از امروز در نیمه جنوبی استان آغاز شده که تا روز پنج‌شنبه به صورت خفیف و پراکنده ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی ورود این سامانه، کمینه دمای هوای استان ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش یافته و بیشینه دما نیز یک تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش می یابد.

به گفته وی، با فعالیت این سامانه ریزش برف در نقاط کوهستانی و گردنه ها موجب لغزندگی سطح جاده شده که رانندگان باید برای تردد در این محورها زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

باقری شکیب افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر و بیشینه دمای شهر نیز ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در همین مدت، اسدآباد، نهاوند و بهار با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و قهاوند با ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین مناطق استان همدان بودند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما