تازه های سایت

کد مطلب: 48680
15. دى 1400 - 7:59
شهردار نهاوند اظهار کرد: از ابتدای خرداد سال ۹۹ تاکنون ۳۶۰ ملک خطرزا در شهر نهاوند که از سوی شهرداری شناسایی شده بودند با دستور دادستان تخریب شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مجید یوسفی نوید با اعلام این خبر گفت : به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری در خصوص رفع خطر از بناهای مشرف به معابر عمومی، شهرداری وظیفه دارد که موضوع را به مالک ابلاغ نماید تا نسبت به رفع خطر اقدام کند.

شهردار نهاوند گفت: با توجه به اینکه شهرداری از اختیارات قانونی برای تخریب اینگونه اماکن برخوردار نیست با حمایت دادستان توسط واحد اجرائیات شهرداری نسبت به رفع خطر اینگونه املاک در سطح شهر اقدام کرده است.

یوسفی نوید افزود: ابتدا تذکرات لازم از سوی واحد اجرائیات شهرداری به مالکین داده می‌شود چنانچه طی مدت قانونی اقدامی را برای رفع خطر نکنند شهرداری برابر با قانون ماده ۵۵ در این زمینه اقدام کرده و علاوه بر هزینه‌های انجام شده به اضافه ۱۵ درصد را از مالک مربوطه دریافت می کند.

وی اظهار داشت: به همین منظور از سال گذشته تا کنون ۳۶۰ ملک متروکه و قدیمی که محل تجمع معتادان متجاهر بود یا به علت فرسوده بودن ممکن بود با بارندگی تخریب شده و برای شهروندان و یا ساکنین ایجاد مشکل کند تخریب و یا مسدود شد.

شهردار نهاوند در پایان گفت : وجود خانه‌های متروکه قدیمی و مخروبه به لحاظ فرهنگی، زیبایی شناختی و امنیت اجتماعی برای شهرها و شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند که لازم است با طی کردن مراحل قانونی تعیین تکلیف و یا تخریب شوند.

دیدگاه شما