تازه های سایت

کد مطلب: 48658
13. دى 1400 - 8:35
همایش استانی شعر «سرو پایدار» به مناسبت شهادت سردار دل‌ها در نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، همایش شعر «سرو پایدار» با موضوع حاج قاسم به میزبانی نهاوند برگزار شد.

در این مراسم احمد احسانی مدیرکل اداره ارشاد و اسلامی استان همدان در ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سپهبد شهید سردار سلیمانی سردار دل‌ها گفت: ۱۳ دی یکی از تلخ‌ترین روز‌های تاریخ ایران و جهان بود، زیرا شخصی که نماد مقاومت و الگوی گرانقدر در تمام زمینه‌ها اخلاقی و انسانی و ولایت مداری بود به دست وحشی‌ترین دشمن بشریت به شهادت رسید.

او گفت:شاید سردار سلیمانی جسمش در بین ما نباشد، ولی روحش حاضر و ناظر کار‌های مااست انشالله با رسیدن پرچم اصلی این نظام بدست صاحب اصلیش حضرت، ولی عصر (عج) انشالله ادامه خواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: همایش به نام نامی سردار سلیمانی سرو پایداری که نماد مقاومت بود، ایثار، از خودگذشتگی، تقوا، ایمان، اخلاقیت و انسان بود شاید غیر از شهادت نمی‌شد هیچ پاداش دیگه‌ای برای ایشون متصور بود و پاداش را از کسی که باید می‌گرفت گرفت.

به گفته احسانی امروز همه ایران در فراق این سردار بزرگ و این فرمانده بزرگ عزادار هستیم، اما راه سردار سلیمانی و مکتب سلیمانی ادامه دارد راه سلیمانی یک فرهنگ است و یک فرهنگ تاثیر گذاری خودش رو در اعصار مختلف خواهد گذاشت و محدود به زمان و مکان نیست.

او گفت: سردار سلیمانی متعلق به کل دنیاست بالخص در جهان اسلام سردار سلیمانی روحش زنده است و مکتب سلیمانی و فرهنگ سلیمانی تاثیرات خاص خودش رو در نظام و در منطقه و در جهان گذاشته و می‌گذارد این راه ادامه دارد و مکتب و راه سلیمانی صد‌ها و هزار‌ها سلیمانی را تربیت کرده و خواهد کرد.

در ادامه امیر بحیرایی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: شهادت ناجوانمردانه سردار دل‌ها سردار سلیمانی که پرورش یافته مکتب ولایت بود داغ سنگینی برای همه ما بود.

او گفت: سردار سلیمانی نیز در زمان ما نماد مقاومت است، زیرا سردار سلیمانی خود را سرباز وقف مقاومت و اسلام و ایران می‌دانست.

در پایان مراسم شعرا و ادیبان به شعر خوانی پیرامون این شهید بزرگوار پرداختند و همچنین از کتاب «ابر قدرت خداست» نوشته مجید یوسفی رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما