تازه های سایت

کد مطلب: 48628
9. دى 1400 - 12:58
مراسم گرامیداشت حماسه مردمی 9 دی با حضور باشکوه مردم در مصلی بزرگ نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، همزمان با سالروز حماسه مردمی 9 دی مراسم گرامیداشت این روز با حضور احاد مردم در مصلی نماز جمعه نهاوند و با حضور باشکوه همشهریان برگزار شد.

این مراسم با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صابری اراکی از خطبای برجسته کشور، حجت الاسلام و المسلمین  مغیثی امام جمعه، جعفر سلگی فرماندار نهاوند،سرهنگ مختاری فرمانده سپاه ناحیه نهاوند، مسئولین و مردم انقلابی و همیشه در صحنه نهاوند در مصلی این شهرستان برگزار شد.

 این مراسم به صورت زنده از شبکه استانی همدان پخش می شود.

جعفر سلگی سرپرست فرمانداری نهاوند در این مراسم گفت: ۹ دی ۸۸ روز بلوغ شخصیتی جمهوری اسلامی ایران بود و ۹ دی ماه ۱۳۸۸ بی گمان یکی از ایام الله و یکی از روزهای فراموش نشدنی در تاریخ معاصر ایران است که باید همواره در حافظه تاریخی ملت ایران باقی بماند و چراغ راه آینده بشود.

وی افزود: امت مسلمان ایران در نهم دی ماه و در تجمع بزرگ عاشورایی یک بار دیگر قهر انقلابی خود را در برابر توطئه های جبهه باطل به نمایش گذاشته و همراهی خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را به جهانیان اعلام کردند.

 سلگی گفت: ۹ دی عاشورا بود و ایران کربلا، ۹ دی تاریخ نبود بلکه تاریخ‌ساز شد.

وی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری حاج قاسم سلیمانی یک فکر نبود بلکه یک مکتب بود، در آستانه سالروز شهادت این شهید گرانقدر نیز قرار داریم و یاد و خاطره شهدای عزیز انقلاب خصوصا شهید حاج محمدمیرزا سلگی را گرامی می‌داریم.

در ادامه گزارش تص.یری این مراسم را مشاهده می کنید.

دیدگاه شما