تازه های سایت

کد مطلب: 48490
26. آذر 1400 - 19:20
استاندار همدان با بیان اینکه بودجه هشت پروژه همدان برای سال ۱۴۰۱ حذف شده است گفت: نمایندگان مجلس و مدیران برای برگشت بودجه این پروژه‌ها پیگیری لازم را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا قاسمی فرزاد پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: یک بررسی‌ روی بودجه ۱۴۰۱ نسبت به بودجه ۱۴۰۰ داشتیم که تغییراتی در برخی سرفصل ایجاد شده و باید تجدید نظر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه هشت مورد از این موارد احصاء شده که در سرفصل‌های عمرانی و تملک و دارایی بودجه ۱۴۰۰ بوده اما در بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است گفت: مورد اول بهسازی راه اراک به خنجین، قهاوند به همدان و قهاوند به اتوبان است که بهسازی قهاوند به اتوبان را حذف کرده‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه احداث آزادراه همدان، اسدآباد، کنگاور و کرمانشاه در بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شده است افزود: چهار خطه کردن محور نهاوند، آورزمان و ملایر در بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است.

وی به حذف بودجه احداث باند دوم سه راهی ساوه، نوبران، قره، درجزین و دمق اشاره کرد و افزود: آبرسانی به ملایر از سد کلان در ردیف بودجه ۱۴۰۰ بوده اما ۱۴۰۱ حذف شده است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به حذف بودجه ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر ملایر گفت: به ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر فامنین ۳۰ درصد منابع عمومی دولت و ۷۰ درصد مشارکت بخش خصوصی اضافه شده که قبلا ردیف اعتباری داشته و امروز تفکیک شده است.

وی با بیان اینکه بودجه احداث استادیوم ۵ هزار نفری ملایر حذف شده است خاطرنشان کرد:  باید از طریق نمایندگان و مدیران پیگیری لازم صورت گیرد و اصلاح شود.

استاندار همدان با تاکید به اینکه موضوع پیش‌نویس لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ را مدیران بررسی کنند و آنچه مستلزم بوده پیگیری شود؛ خصوصا در موارد شهرستانی بررسی و ابلاغ صورت گیرد افزود: فرمانداران و مدیران پیگیری لازم را در خصوص واگذاری املاک مازاد ادارات داشته باشند.

وی با بیان اینکه سه ماه به پایان سال باقی مانده و موارد مربوط به شهرستانی توجه شود و سرفصل‌های محور اقتصاد مقاومتی تاکید می‌شود تا شاهد تحولی در این زمینه باشیم خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی افزایش صادرات و کاهش وابستگی و... مد نظر است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه باید در انجام کارها اولویتی داشت که آب مهمترین سرفصلی ما در اقتصاد مقاومتی است گفت: موضوع بهره‌وری اصول حاکم بر این طرح‌ها است که باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه هر دستگاهی به ویژه آبفا، جهادکشاورزی و صنعت روی آب حساسیت داشته باشند و پیگیری لازم را انجام کنند افزود: در این خصوص هر دستگاهی هم در جلسات مختلف باید فرصت داشته باشد که پیشرفت کاری را گزارش دهد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه  متاسفانه به سرعت منابع را هدر می دهیم و باید استفاده بهینه داشت خاطرنشان کرد: باید میزان کشت گلخانه‌ای در هکتار به عدد سه رقمی و میزان مصرف آب به یک دهم برسد.

وی با بیان اینکه مدیران پاشنه کشیده به خصوصا در اجرای پروژه های اقتصادی باشند گفت: ظرفیت پساب ۳۶ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر ۹ میلیون مترمکعب بوده و باید افزایش یابد.

استاندار همدان با اشاره به لزوم استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی افزود: مصارف کشاورزی و خانگی بالاست و باید استفاده از پساب فاضلاب در حوزه صنعت و کشاورزی مورد توجه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری همدان نیز اظهار کرد: پایان تعدادی از پروژه‌ها سال ۱۴۰۰ بوده که اگر این باشد بودجه ای در سال ۱۴۰۱ اختصاص نمی‌یابد اما پایان برخی ۱۴۰۰ نبوده و حذف شده که باید با جدیت پیگیری کنیم.

اسکندر صیدایی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها کلیدی هستند و همت مدیران در پیگیری قابل تقدیر است عنوان کرد: به میزان تخصیص دولت تقسیط در استان انجام شده که امیدواریم تخصیص دولت برای سال ۱۴۰۱ نیز به خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه در تخصیص بودجه هیچ شهرستانی نسبت به شهرستان دیگر برتری ندارد و همه شهرستانها یکسان هستند افزود: سال ۱۴۰۰، ۴۶۰ میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی استان را در پنج فصل اختصاص دادند اما سهم هر شهرستان و نوع پروژه در دست استان نبود و دستگاه ملی با مجلس و سازمان برنامه بودجه تخصیص را انجام می‌داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری همدان با اشاره به اینکه در تخصیص این بودجه‌ها عدالت شهرستانی دیده نشده و باید این اعتبارات در استان تخصیص یابد گفت: نمایندگان استان در مجلس ورود کردند و در دو آیتم بهداشت و درمان و راه تجدید نظر کنند که اقداماتی در حال انجام است، امیدواریم در بودجه بعدی این دغدغه‌ها را نداشته باشیم.

فرماندار همدان نیز با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی مقید به زمان نیست و از زمانی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند متاسفانه در روند ثابتی حرکت کرده است اظهار کرد: نمونه بارز موضوع منابع موجود است که توجه لازم نمی‌شود.

محمدعلی محمدی با بیان اینکه یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی توجه به داشته‌هایمان است ادامه داد: یکی از منابع مورد توجه، آب به خصوص منبع آب شهرستان است که استفاده بهینه و اصلاح الگوی مصرف باید مدنظر باشد.

وی تشکیل کمیته ویژه در استفاده از منابع آب را لازم دانست و گفت: ما در استان کمبود آب نداریم اما نیاز به مدیریت مصرف و الگوسازی است.

معاون امور اقتصادی استانداری نیز با بیان اینکه در سامانه نیکا ۱۸ پروژه استان ماهانه رصد می‌شود و بخشی از این پروژه‌ها در قالب شاخص‌های اقتصاد مقاومتی تعریف شده است گفت: ایجاد خوشه کیف و کفش چرم همدان را به تهران پیشنهاد دادیم.

ظاهر پورمجاهد افزود: در حال حاضر در استان از طریق شرکت‌ شهرک‌های صنعتی پیگیری می‌شود تا همه موارد کیف و کفش استان را در بر گیرد و این اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

منصور ستوده؛ مدیر آب منطقه‌ای استان نیز با بیان اینکه سال پایانی پروژه آبرسانی به ملایر به سال ۱۴۰۳ رسید اظهار کرد: برای این پروژه در سال ۱۴۰۱ هم ۱۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما