تازه های سایت

کد مطلب: 48437
21. آذر 1400 - 8:05
جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا ویروس شهرستان نهاوند به ریاست سرپرست جدید فرمانداری نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند و دبیر قرارگاه زیستی شهرستان در این جلسه گفت: شهرستان نهاوند در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وی اظهار داشت: دستورالعمل ها باید رعایت شود و نباید عادی انگاری شود که این عادی انگاری میتواند خطرساز شود.

مختاری افزود: کمبود واکسن نداریم و انواع واکسن ها موجود است و شهروندانی که واکسن نزده اند هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

دبیر قرارگاه زیستی نهاوند اظهار داشت: اصحاب رسانه در اقناع سازی شهروندان برای تزریق واکسن و رعایت پروتکل ها نقش مهمی دارند.

وی گفت: برای تزریق واکسن برای جمعیت باقی مانده و همچنین تزریق دز سوم از همه ظرفیت ها استفاده شود.

مختاری بیان داشت: طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا همچنان ادامه دارد و بسیجیان در مراکز واکسیناسیون مشغول به قعالیت هستند.

علی احسان خیشوند رئیس مرکز بهداشت نهاوند نیز در این ستاد گفت: ۲۳ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید قدوسی و ۱۰ بیمار در بیمارستان علیمرادیان در بخش های عمومی و ای سی یو کرونا بستری هستند.

وی اطهار داشت: بهترین وضعیت را از پیک دوم به بعد در شهرستان داریم که به دلیل گسترش واکسیناسیون بوده است.

خیشوند افزود: تا امروز ۲۳۱ هزار دز در مجموع در شهرستان واکسن تزریق شده که شامل ۱۲۲ هزار دز نوبت اول ۱۰۳ نوبت دوم و ۵۴۰۰ دز سوم است.

وی بیان کرد: افراد بالای ۴۰ سال برای تزریق دز سوم واکسن در شهرستان نهاوند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: انواع واکسن را داریم و هر واکسنی که شهروندان بخواهند موجود است و‌ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در گروه هدف بالای ۱۲ سال بیش از ۸۳ درصد واکسن نوبت اول و ۷۰ درصد نوبت دوم و حدود ۴ درصد نوبت سوم را تزریق کردند.

خیشوند گفت: باید با یک برنامه ریزی دقیق کسانی را که واکسن تزریق نکرده اند برای تزریق واکسن مجاب کنیم تا به حدنصاب لازم برای ایمنی جامعه برسیم.

وی بیان داشت: بیش از ۱۱۰۰ تزریق دز واکسن به صورت روزانه در نهاوند داریم و این روند ادامه دارد.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: ۹۳ درصد دانش اموزان ما دز اول را دریافت کردند و ۷۰ درصد دز دوم را تزریق کرده اند که باید برنامه ریزی شود تا این عزیزان به ۱۰۰ درصد برسد

خیشوند افزود: بازدیدهای مشترکی از مدارس داشتیم که در تهویه مدارس اقداماتی انجام شده و فاصله گذاری و گروه بندی دانش اموزان هم انجام شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان ۱۰۸۶ کلاس فعال داریم و ۲۷۰ کلاس درس تهویه مکانیکی ایجاد شده است که امیدواریم باقی مانده کلاس ها هم انجام شود.

دیدگاه شما