تازه های سایت

کد مطلب: 48400
17. آذر 1400 - 12:21
پس از انتشار لیست قیمت‌های جدید ایران‌خودرو، سایپا نیز دست به افزایش قیمت خودروهای تولیدی خود زد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، بعد از انتشار لیست قیمت‌های جدید ایران‌خودرو، سایپا نیز دست به افزایش قیمت خودروهای تولیدی خود زد.

سید جواد سلیمی، مدیرعامل سایپا طی نامه‌ای به مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار لیستی از قیمت‌های جدید این شرکت خودروسازی را اعلام کرده است.

مطابق این نامه قیمت تیبا صندوق‌دار به ۱۰۲ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان، تیبا ۲ به ۱۰۸ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان، ساینای دستی به ۱۰۶ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان، کوئیک دستی به ۱۴۵ میلیون و ۱۸ هزار تومان و شاهین به ۳۰۳ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان افزایش یافت.

بر این اساس قیمت ساینا S نیز به ۱۴۶ میلیون و ۵۷۲ هزار تومان، کوئیک S به ۱۵۹ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان، کوئیک اتوماتیک پلاس به ۲۴۲ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان و وانت ۱۵۱ به ۱۳۱ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان رسیده است.

کاظمی تصریح کرد: این اصلاح و افزایش، به معنای آزادسازی قیمت نبوده و صرفاً با اتکا به فرمول تعیین شده توسط مراجع قبلی قیمت‌گذاری خودرو، براساس محاسبه تورم صورت می‌پذیرد.

وی افزود: با توجه به نوسان نرخ ارز و شرایط تورمی موجود، زیان صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی به طور کامل پوشش داده نمی‌شود، اما این اصلاح قیمت سبب هدایت و تزریق نقدینگی به خطوط تولید شده و رشد تولید و افزایش تیراژ روزانه و طبعاً عرضه هرچه بیشتر خودرو به بازار، پاسخ‌گویی به نیاز مصرف‌کنندگان واقعی، کمک به حذف واسطه‌گری، حفظ حقوق مشتریان و منافع سهامداران خودروسازان در بورس را رقم خواهد زد.

کاظمی در پایان گفت: در این راستا طرح‌های مستمر فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش به صورت هفتگی به‌اجرا درخواهد آمد.

 

منبع: ایلنا

دیدگاه شما