تازه های سایت

کد مطلب: 48378
15. آذر 1400 - 7:40
مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: در هشت ماه گذشته ۸۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به بانک‌ها معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا نثاری مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه در حوزه نوسازی مسکن روستایی طی ۸ ماه گذشته بالغ بر ۸۰۰ متقاضی نوسازی واحد‌های مسکن روستایی و شهری زیر ۲۵۰۰۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده اند، بیان کرد: تاکنون ۴۰۰ فقره پایان کار صادر شده است.

او با بیان اینکه اعتبارپرداختی و در دست اقدام بالغ بر۵۸ میلیاردتومان است، اظهار داشت: از ابتدای مهر پارسال تاکنون، چهارصد واحد مسکونی در قالب مسکن محرومین ویژه افراد فاقد مسکن و دارای شرایط خاص در روستا‌ها آغاز و هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نثاری با اشاره به تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور، افزود: به هر واحد مسکونی۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان هم کمک بلاعوض پرداخت شده واین افراد معاف از پرداخت هزینه نظارت و طراحی و صدور پروانه ساخت بوده اند.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند با اشاره به حوزه بهسازی وعمران روستایی امسال در نهاوند، ابراز داشت: آسفالت معابرفاز اول و دوم ۴ روستا‌های این شهرستان با اعتبار ملی بالغ بردو میلیاردتومان انجام شده است.

این مسئول به عملیات زیر سازی معابراشاره کرد و گفت: تاکنون عملیات زیر سازی معابر ۲۳ روستا به مساحت ۱۶۵ هزار متر مربع به اتمام رسیده و عملیات خاکی و زیر سازی معابر تا پایان فصل کاری امسال در ۲ روستای دیگر هم در حال انجام است.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند اعتبارات مصوب ملی و استانی و نماینده این بنیاد را بالغ بر ۳۱ میلیاردتومان اعلام و اضافه کرد: در صورت ابلاغ تخصیص، عملیات اجرایی در سطح ۳۸ روستا آغاز خواهد شد.

او با اشاره به تخصیص ابلاغی ادامه داد: تخصیص ابلاغی به شکل اوراق دو و سه ساله است و با توجه به این موضوع قیر اعتباری در آبان ماه ابلاغ گردیده که نحوه استفاده آن به صورت روش مستقیم و بر اساس تقریبا ۵۰ درصد آورده از سوی دهیار یا خیرین یا اعتبارات دیگر بوده ودر این خصوص بر اساس قانون عمل می‌شود که تا حدودی تامین این خودیاری‌ها زمینه جذب قیر تخصیصی را مشکل نموده و در صورت اعلام آمادگی دهیاران، این بنیاد آمادگی اجرای آسفالت معابر در ۲۶ روستای واجد شرایط را دارد.

نثاری گفت: طی هشت ماه گذشته تعداد ۳۸۰ جلد سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسنادو املاک شهرستان صادرو تحویل مالکان داده شده است.

او یادآور شد: در حوزه مسکن شهری، طرح ساخت مسکن شهری با همکاری راه و شهرسازی شهرستان، ساخت۳۶۵ واحد آپارتمان در یکی از بهترین نقاط سکونتگاهی این شهرستان (زیر صدهزار نفر جمعیت) در حال انجام بوده که تاکنون ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضرهم فنداسیون سازه‌های بتنی این ساختمانها، دیوار حائل، اجرای سقف اول در قالب ۱۳ بلوک شش و هفت طبقه انجام شده و ۴۶ واحد از این ۳۶۵ واحد در مرحله گودبرداری است.

او با بیان اینکه اعتبار این طرح بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و هم اکنون روزانه بالغ بر هشتاد نفر به صورت مستقیم و یکصد و بیست نفر به صورت غیر مستقیم در این طرح مشغول به فعالیت و کار هستند، ادامه داد: اعتبار این طرح از آورده متقاضیان و همچنین تسهیلات یکصدمیلیون تومان بوده که افزایش این تسهیلات به یکصدو پنجاه میلیون تومان در بانک عامل مسکن در حال پیگیری ست و قرار شده که به سیصد میلیون تومان افزایش یابد که در این خصوص هنوز ابلاغ رسمی اعلام نشده است.

نثاری با اشاره به اینکه ۱۴۵ نفر در قالب گروه ساخت (سه طبقه توافقی) در شهرک نیروی انتظامی در حال ساماندهی هستند، ابراز داشت: به یازده گروه ساخت زمین تحویل شده است.

او همچنین اظهار داشت: ادامه فرایند بازسازی مسکن سیل زدگان سال ۹۸ نیز در حال انجام است که با پیشرفت فیزیکی ۹۷درصد خوشبختانه نهاوند بیشترین سهم در استان رابا احتساب ۳۰ درصد اعتبار کل استان به خود اختصاص داده است.

نثاری گفت: امسال بازنگری طرح‌های هادی ۲۰ روستا در این شهرستان برنامه ریزی شده که پس از ابلاغ اعتبار در این خصوص اقدام خواهد شد.
انتهای پیام/ج

دیدگاه شما