تازه های سایت

کد مطلب: 48363
14. آذر 1400 - 8:31
رئیس اتاق اصناف نهاوند از برخورد با ۱۸ واحد نانوایی متخلف در نهاوند به دلیل تخلفات مختلف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حسین حسنی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: روزانه از ۲۰ الی ۳۰ نانوایی توسط بازرسین مشترک اتحادیه نانوایان، اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن و تجارت بازرسی می شود.

وی اظهار داشت: از روزی که قیمت نان گران شده تا امروز ۱۸ نانوایی در شهرستان نهاوند جریمه شدند و بازرسی ها ادامه دارد.

 حسنی افزود: از این تعداد ۱۵ نانوایی به علت کم فروشی و ۳ نانوایی هم به علت نداشتن کیفیت و تخلف در ساعت کاری با جریمه نقدی و کسر سهمیه مواجه شدند.

رئیس اتاق اصناف نهاوند گفت: با همکاری با اداره صمت و تعزیرات بازرسی ها ادامه دارد و از حق شهروندان در خصوص تحویل نان با کیفیت دفاع می کنیم.

نقی کاکاوند رئیس اداره صمت نهاوند نیز گفت: عمده تخلفات به علت کیفیت بد نان، رعایت نکردن ساعت کاری، رعایت نکردن قیمت و وزن نان است و با متخلفان با جریمه نقدی و کسر سهمیه آرد برخورد می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که مشتری از نانی که تحویل می گیرد رضایت نداشته باشد باید متصدی نانوایی نان با کیفیت در اختیار مشتری قرار دهد و نان بی کیفیت باید برای نان خشک استفاده شود و متخلفان از این موضوع به تعزیرات معرفی می شوند.

کاکاوند در پاسخ به سوالی در خصوص کیفیت پایین آرد تحویلی در نهاوند گفت: قرار شده کارخانه آرد نهاوند در ابتدا به نانوایی های نهاوند تحویل داده شود که به علت کوتاهی های شرکت غله این امر محقق نشده است و در چند مرحله آرد بی کیفیت تحویل نهاوند شد که جمع اوری شد و مسئول کنترل کیفیت و راستی آزمایی اداره غله است.

وی بیان داشت: جهت رسیدن به حق شهروندان و در راستای مطالبه گری،  شهروندان حتما تخلفات را به اداره صمت و اتاق اصناف در میان بگذارند و در اولین فرصت رسیدگی و متخلفان به اداره تعزیرات معرفی می شوند.

رئیس اداره صمت در پاسخ به این مطلب که مردم معتقدند این بازرسی ها مقطعی است، اطهار داشت: یک بازرس دائم فقط برای بحث تخلفات نانوایی ها مستقر شده است و از این حق مردم هیچ وقت کوتاه نمی آییم و به مردم قول می دهیم بازرسی ها ادامه داشته باشد.

وی گفت: طی روزهای گذشته گشت مشترک صنعت معدن تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان از نانوایی‌های سطح شهر انجام شده و تعدادی نانوایی جریمه و به تعدادی دیگر تدکر داده شده است.

دیدگاه شما