تازه های سایت

کد مطلب: 48332
11. آذر 1400 - 6:58
مدیر گروه بین‌الملل اندیشکده ایتان در یادواره ۱۰۲ شهید بخش فیروزان نهاوند:
انتظار مردم ایران از توافق هسته‌ای لغو مؤثر تحریم‌های ظالمانه امریکا است
مدیر گروه بین‌الملل اندیشکده ایتان گفت:جامعه امروز ما مدیون اندیشه فرهنگ جهاد, شهادت و ایثار است و شهدا و ایثارگران بزرگترین سرمایه مادی و معنوی این کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مسعود براتی, مدیر گروه بین‌الملل اندیشکده ایتان در یادواره ۱۰۲ شهید بخش خزل نهاوند در مسجد جامع شهر فیروزان گفت: جامعه امروز ما مدیون اندیشه فرهنگ جهاد, شهادت و ایثار است و باید ارزش‌های معنوی و دینی شهدای عزیز را برای حفظ آینده کشور الگو سازی کرد.

او افزود: شهدا و ایثارگران عزیز بزرگترین سرمایه مادی و معنوی این کشور هستند و باید نسل جدید را با ارزش‌های شهدا آشنا کرد.
براتی گفت: انتظارهمه ما و به خصوص مردم ایران از توافق هسته‌ای لغو مؤثر تحریم‌های ظالمانه امریکا است، زیرا رئیس جمهوری سابق و تیم مذاکره کننده ایشان بار‌ها بیان کردند که با اجرای توافق تمامی تحریم‌های مالی، اقتصادی، بانکی و بیمه‌ای  لغو خواهند شد.

 مدیر گروه بین‌الملل اندیشکده ایتان اظهار داشت:بر همین اساس بود که «لغو مؤثر تحریم‌ها» در ادبیات قانون‌گذاران نیز وارد شد در قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام سال ۹۴ در بند ۳ این گزاره بیان می‌شود و دولت را مکلف می‌کند تا در صورت  رخ  ندادن این موضوع اقدامات متقابل را انجام دهد و تعهدات داوطلبانه را تعطیل کند.

براتی بیان کرد:امریکا در اجرای برجام سخت‌ترین قواعد و مقررات را اجرا کرد که در نتیجه آن ریسک همکاری اقتصادی با ایران نسبت به قبل از توافق به میزان مؤثری کاهش پیدا نکرد و لذا بانک‌های بزرگ بین‌المللی از همکاری با ایران دوری کردند.

براتی گفت:یکی از واقعیت‌های دیگر که در طول اجرای برجام به طور واضحی مشهود بود ناتوانی مکانیزم حل اختلاف در نظر گرفته شده در برجام برای جلوگیری از نقض برجام از سوی امریکا بود.

 در این یادواره از خانواده شهدای شهرفیروزان قدردانی شد.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما