تازه های سایت

کد مطلب: 48325
10. آذر 1400 - 8:29
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند با بیان اینکه پیگیر راه‌اندازی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند هستیم، گفت: راه‌اندازی این موزه به تخصیص اعتبار بستگی دارد و هر چقدر اعتبار زودتر تخصیص پیدا کند و ملک را تملک کنیم موزه هم زودتر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محسن جانجان اظهار داشت: پس از اینکه در زمان شهردار و شورای شهر وقت در سال گذشته مجبور شدیم موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند را برخلاف میل باطنی‌مان تحویل دهیم به دنبال مکان جدیدی برای راه‌اندازی موزه بودیم.

وی با اشاره به اینکه موزه به صورت مشارکتی میراث فرهنگی و شهرداری راه‌اندازی شده بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرداری به تعهدات خود عمل نکرد و ساختمان را از میراث فرهنگی گرفت و ما هم اشیاء را به مخزن امن استان انتقال دادیم.

جانجان اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و قدمت و آوازه نهاوند در حوزه تاریخ و تمدن در صدد هستیم موزه جدیدی که ساختمان، نیرو و اشیای آن متعلق به میراث فرهنگی باشد داشته باشیم تا بعدها به مشکلات مشابه برنخوریم.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند تصریح کرد: در این راستا مکان موزه جانمایی و بررسی شد و ساختمان تاریخی صمصام را انتخاب کردیم و تاکنون بخشی از این ملک تملک شده است.

وی افزود: همچنین با پیگیری‌های نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اعتباری در سال 1400 برای تملک بنا اختصاص یافته است و امیدواریم بتوانیم کل بنا را تملک و استانداردسازی کنیم و مجددا موزه تاریخ و فرهنگ را در این محل بنا کنیم و اشیاء را به نهاوند برگردانده و به نمایش بگذاریم.

به گزارش ایسنا، حدود یکسال قبل بود که به دنبال شکایت حقوقی شورای شهر و شهردار نهاوند از میراث فرهنگی، موزه شهر نهاوند تخلیه شد و با وجود تفاهمنامه ۱۵ ساله برای در اختیار گذاشتن این ساختمان برای برپایی موزه مشارکتی با محکومیت میراث فرهنگی موزه نهاوند خالی از اشیاء ۷۰۰۰ ساله شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما