تازه های سایت

کد مطلب: 48306
8. آذر 1400 - 9:14
مراسم رونمایی از کتاب «شعبان ماورای یک روستا» نوشته محمد شجاعیان، با حضور جمعی از مسئولان شهرستان نهاوند در مجموعه ورزشی شهدای روستای شعبان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند در این مراسم گفت: فرهنگ زیر بنای توسعه در همه بخش‌ها از جمله اقتصاد، سیاست، جامعه و ... بوده و کتاب یکی از مهمترین مولفه های فرهنگی جوامع بشری است.

امیر بحیرایی با بیان اینکه تاریخ سرزمین ما سرشار از کتاب‌های بزرگانی است که به عنوان مفاخر در جهان شناخته می‌شوند، اظهار کرد: تلاش همه اولیای الهی هم بر این بوده که بندگان خدا را به روشنایی رهنمون کنند.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با تأکید بر اینکه برای ارتقاء سرانه مطالعه باید امر آموزش و پرورش از نهاد خانواده شروع شود، خاطرنشان کرد: این مهم باید همانند غذا و پوشاک در سبد خانوار قرار گیرد و والدین فرزندان را به امر مطالعه و کتاب ترغیب و تشویق کنند .

بحیرایی افزود: وقتی کودکان ما با مطالعه و فرهنگ مطالعه عجین شوند در آینده انسان‌های آگاه‌تری خواهند بود و جامعه آگاه تر مسیر توسعه را بهتر خواهد پیمود و جامعه توسعه یافته مسلماً جای بهتری برای زندگیست .

وی در ادامه کتاب شعبان ماورای یک روستا را اثری تحلیلی و پژوهشی ارزشمند عنوان کرد که با بیانی ساده و روان فرهنگ، زبان و آداب و رسوم یک روستا و شهرستان نهاوند را به تصویر کشیده است .

پس از این مراسم، بیش از 200 جلد کتاب توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند به اهالی این روستا اهدا شد.

دیدگاه شما