تازه های سایت

کد مطلب: 48301
8. آذر 1400 - 8:53
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از انجام کشت پاییزه در ۳۲ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، کریم حاج باباعلی عصر امروز در شورای زراعت شهرستان نهاوند اظهار کرد: با شروع کشت‌های پائیزه برخی از محصولات کشاورزی تاکنون ۳۲ هزار هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت گندم و جو قرار گرفته است.

وی افزود: در شهرستان نهاوند بیش از ۳۷ هزار هکتار از مزارع قابل کشت به محصولات گندم و جو اختصاص دارد که تاکنون در ۳۲ هزار هکتار آنها کشت پائیزه انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند به میزان کشت هر محصول اشاره کرد و گفت: در شهرستان نهاوند مجموعا بیش از ۳۷ هزار هکتار از اراضی مزروعی به گندم و دیم اختصاص دارد که نزدیک به ۱۶ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی هستند.

وی تعهد کشت گندم آبی را ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانست و با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار از آنها زیر کشت قرار گرفته است اضافه کرد: میزان تعهد کشت گندم دیم ۴ هزار و ۸۵۰ هکتار بوده که از این میزان تا کنون در ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از زمینهای زراعی کشت پائیزه صورت گرفته است.

حاج‌باباعلی افزود: در زمینه جو آبی میزان تعهد ۸ هزار و ۳۰۰ هکتار و در زمینه جو دیم نیز ۱۱ هزار هکتار بوده که تا کنون به ترتیب در ۷ هزار و ۱۰۰ و ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشت جو انجام شده است.

وی افزود: عمده زمین‌های زراعی این شهرستان به کشت محصولات استراتژیک مانند گندم و جو، کلزا، چغندر قند و دیگر محصولات اختصاص دارد که بخش عمده‌ای از نیاز مردم استان را تامین می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از اقدامات حمایتی جهاد کشاورزی از محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: تمام اقدامات لازم برای اراضی گندم اعم از مبارزه با آفت سن و علف‌های هرز انجام شده و با بازدیدی که کارشناسان انجام داده اند وضعیت مزارع رضایت بخش است و امیدواریم کشاورزان محصولات با کیفیتی برداشت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما