تازه های سایت

کد مطلب: 48250
3. آذر 1400 - 8:42
نهاد انقلابی و مردمی بسیج مستضعفین در طول بیش از ۴ دهه از زمان تشکیل تا امروز همواره در روزهای سخت و هرکجا که انقلاب اسلامی نیاز داشته به کمک مردم آمده و خوش درخشیده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، هفته بسیج فرصت مغتنمی است تا خدمات فراوان و همیشگی نهاد مردمی و انقلابی بسیج مستضعفين بازگو شود و رشادت های جوانان و نوجوانان مومن و با بصیرت در طول این ۴ دهه بیان شود.

سازمان بسیج که در ۵ آذر ماه سال ۵۸ با دوراندیشی امام راحل تشکیل شد همواره منشا خدمات و اقدامات گوناگون بوده و در بحران ها و در هر کجا و در هر زمان یاور انقلاب و پاره تن مردم بوده است.

این نهاد مقدس و نوپا در زمان دفاع مقدس با بسیج و ساماندهی همه امکانات و نظم دهی نیروی انسانی در سراسر کشور نقش بسزایی در موفقیت رزمندگان در ۸ سال حنگ تحمیلی داشت.

جوانان مومن و انقلابی در سراسر کشور در دوران دفاع مقدس با عضویت در بسیج در حبهه های جنگ حضور می یافتند و رشادت های کم نظیری از خود برجای گذاشتند و برای همیشه جاودانه شدند.

تقدیم هزاران شهید، جانباز، آزاده  و ایثارگر در دوران دفاع مقدس برگ زرینی در دفتر پر افتخار بسیج ثبت کرده است.

در پشتیبانی از جبهه ها نیز شیرزنان بسیجی با استفاده از ظرفیت های مردمی اقلام مختلف را برای رزمندگان جمع آوری و ارسال می کردند تا نقش این نهاد هر روز برجسته تر و برای همگان نمایان شود.

نقش بسیج در سازندگی و محرومیت زدایی

بعد از حنگ نیز که نوبت سازندگی بود؛ این بسیجیان و جهادگران بودند که برای محرومیت زدایی در روستاها حضور یافتند و انواع خدمات عمرانی را برای روستاییان عزیز فراهم کرده و در کنارشان بودند.

ساخت مدرسه، راه، حمام، پل، مسجد، خانه و... برای نیازمندان و انواع مختلف خدمات از مهمترین فعالیت های بسیج در روستاها و مناطق محروم بود که آبادانی را برای آنها به ارمغان آورد.

در بحران ها و حوادث طبیعی نیز اولین نیرویی که خیلی زودتر از همه نهادها برای کمک رسانی به مردم حاضر بود بسیجی و بسیجیان بودند که بدون ادعا در عرصه های پر خطر حضوری فعال داشته و دارند.

وقوع سیل و زلزله در سال های اخیر در شمال و جنوب کشور نمونه های بسیار بارزی از ایثار و تلاش بسیجیان برای امدادرسانی به مردم بوده و در زلزله چند روز گذشته در استان هرمزگان نیز این بسیجیان بودند که در لحظات اول در کنار مردم بودند.

بسیج نیرویی برخاسته از خود مردم و جوانانی است که عاشقانه تلاش می کنند تا دردی از مردم را در هرکجا که باشد دوا کنند و در طول این ۴ دهه نیز به خوبی درخشیده و خار چشم دشمنان شده است.

تلاش شبانه روزی بسیجیان در مبارزه با کرونا

بحران کرونا که شروع شد این بسیجیان جان بر کف بودند که به کمک کادر زحمت کش بهداشت و درمان شتافتند و جان خود را برای مراقبت از هم میهنان به خطر انداختند و در مراکز درمانی و خدماتی شروع به کار کردند تا باری از دوش مردم بردارند.

دلاور مردان بسیجی به حق در بحران کرونا خوش درخشیدند علاوه بر کمک به بیماران کرونایی، خانواده های آنها را نیز مورد حمایت قرار دادند و با توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی کمی از دردهای انها را کاستند.

رزمایش کمک مومنانه برگ زرین دیگری در دفتر بسیج در دوران کرونا بود که بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به نیازمندان به صورتی گسترده در سراسر کشور شکل گرفت.

در این رزمایش عظیم که همچنان ادامه دارد هزاران بسته معیشتی توسط بسیجیان در چندین مرحله جمع آوری و در دورافتاده ترین مناطق کشور توزیع شد و موجبات خوشحالی خانواده های نیازمند را فراهم کرد.

دیگر اقدام ارزشمند بسیجیان در دوران کرونا اجرای طرح موفق شهید حاج قاسم سلیمانی بود که همچنان ادامه دارد و تا پایان بیماری کرونا و واکسیناسیون کامل جمعیت تداوم دارد تا بسیجیان بار دیگر نشان دهند هرجا نیاز باشد حضور دارند.

بسیج با سلاح بصیرت پرچمدار مقابله با فتنه و جنگ نرم

در بحران های سیاسی و در فتنه ها نیز بسیجیان پرچمدار مبارزه با فتنه هستند و با بصیرت افزایی و تبیین گفتمان صحیح انقلاب اسلامی به خار چشم دشمنان تبدیل شده اند.

در جنگ نرم و شناختی دشمنان نیز این بسیج است که دست به فعالیت های گسترده ای زده تا نسل جوان را از خطرات این شبیخون فرهنگی آگاه و مصون نگه دارد.

در این راه در فضای‌ مجازی جوانان بسیجی حضوری فعال و آگاهانه دارند و در عصر دیجیتال نیز می خواهند خواب را از چشم دشمنان برهانند و دشمن را از این فضا برانند و بتارانند.

در طول بیش از این ۴ دهه بسیج در هر عرصه ای که انقلاب اسلامی نیاز داشته وارد شده و موفق بوده و با روحیه جهادی و با اتکا به نیروی انسانی جوان و مومن در راستای اهداف نظام مقدس انقلاب اسلامی حرکت کرده است و در این متن فقط بخش هایی از رشادت ها و ایثار بسیجیان بیان شد.

در پایان ذکر این‌ نکته در مورد اهمیت جایگاه بسیج و بسیجیان ضروری است  و این جایگاه به قدری مهم است که امام راحل و عظیم الشان انقلاب می فرمایند؛ "من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا من را با بسیجیان محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام."

دیدگاه شما