تازه های سایت

کد مطلب: 48145
24. آبان 1400 - 7:48
مدیر آموزش وپرورش نهاوند استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت مشاوران جهت ایجاد آرامش در مدارس نهاوند را امری ضروری بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد حسین دارایی در جلسه مدیران متوسطه اول شهرستان، گفت: حدود دو سال است که دانش آموزان از آموزش های حضوری دور بوده اند؛ لذا اکنون با بازگشایی مدارس، دانش آموزانِ ما با دانش آموزان قبل از کرونا تفاوت زیادی دارند و در واقع ما در پساکرونا شاهد مدارسی نوین خواهیم بود.

 دارایی دوره متوسطه اول را دشوارترین دوره از نظر تحولات روانشناسی در دانش آموزان دانست و گفت: در این دوره دانش آموزان در یک برزخ شخصیتی به سر می برند و به دنبال هویت یابی و ابراز وجود هستند؛ نه هایی می گویند که گاه منطقی و گاه غیرمنطقی است؛ بنابراین کار با این دسته از دانش‌آموزان با دشواری های خاص خود همراه است.

دارایی ضمن تشکر از مدیران مدارس که در بحث تشویق و ترغیب فرهنگیان و دانش‌آموزان به تزریق واکسن، بسیار خوب عمل کردند، بر ادامه ی این ترغیب ها تا واکسیناسیون صد درصدی دانش آموزانِ ۱۲ الی ۱۸ سال تأکید کرد.

وی با تأکید بر لزوم فعال کردن همه ی شوراها و کمیته های آموزشگاه، اعم از شورای معلمان، شورای مدرسه، شورای دانش آموزی، کمیته سلامت، کمیته هدایت تحصیلی و…، استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت مشاوران جهت ایجاد آرامش در مدرسه را امری ضروری دانست.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند دروس انشا، تفکر و سبک زندگی و فرهنگ و هنر را جزو مهمترین دروس دوره متوسطه اول دانست که لازم است اهمیت ویژه ای به این دروس داده شود.

دارایی همچنین از مدیران خواست سند تحول بنیادین و آیین نامه ی اجرایی مدارس را به صورت دقیق مطالعه کنند و ادامه داد: عضویت حداکثری اولیای باسواد در مجلات پیوند، می‌تواند باعث بالا بردن آگاهی خانواده ها شود و نتایج مثبت آن به مدرسه باز خواهد گشت.

دیدگاه شما