تازه های سایت

کد مطلب: 48034
14. آبان 1400 - 2:18
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی هر گونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز مزارع و باغ‌ها ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عباس آزاد بخت در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مطابق با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هرگونه محوطه‌سازی و یا احداث بنا در باغات و زمین های کشاورزی ممنوع بوده و مرتکبین در صورت بی‌توجهی به اخطار در مرحله اول ضمن تخریب بنا به جریمه یک تا سه برابری ارزش زمین محکوم و چنانچه مجدداً اقدام به ساخت‌وساز کنند مجازات حبس ۶ ماه تا ۲ سال را متحمل خواهند شد.

آزاد بخت به مالکان زمین‌های کشاورزی و باغات توصیه کرد پیش از اخذ مجوز از اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی از هرگونه ساخت‌وساز و تغییر کاربری اراضی خودداری کنند چراکه دستگاه قضایی بر اساس صیانت از حقوق عامه بدون هیچ‌گونه اغماضی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی با تاکید بر جدیت دادستانی در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز گفت: دادستانی در این زمینه با هیچ شخصی مسامحه نخواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند از مردم در خواست کرد تا هر گونه مستندات(عکس و فیلم) از ساخت و سازهای غیر مجاز در باغات نهاوند را به دفتر دادستانی  تحویل دهند.

آزاد بخت با تأکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و ملی افزود: دستگاه‌های متولی مانند جهادکشاورزی و منابع طبیعی استان خواست تا در همان مراحل نخست، تخلفات را گزارش کرده و برای آنها پرونده تشکیل دهند و اجازه ندهند ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شود.

وی گفت: در راستای انجام وظایف قانونی و به منظور حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، زارعی و باغی هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز ی در باغات نهاوند تخریب می شود.

دیدگاه شما