تازه های سایت

کد مطلب: 47885
28. مهر 1400 - 17:48
عضو کمیته علمی و کشوری کنترل و مقابله با ویروس کووید ۱۹ گفت: نگرانی در شرایط کرونا امری طبیعی است و سبب می شود افراد در رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جلال یونسی دبیر بورد تخصصی روانشناسی بالینی و عضو کمیته علمی و کشوری کنترل و مقابله با ویروس کووید ۱۹ اظهار داشت: همزمان با شیوع کرونا و ایجاد موج‌های مختلف از این بیماری سه نوع بیماری روانشناختی شامل اضطراب، وسواس و افسردگی نسبت به قبل از شیوع کرونا افزایش یافته است.

 وی افزود: کاهش تعاملات اجتماعی و حذف بسیاری از رفت و آمدها و صله رحم‌ها سبب شده که افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم گرفتار عوارض روانشناختی ناشی از کرونا شوند.

دبیر بورد تخصصی روانشناسی بالینی با اشاره به اینکه نگرانی با اضطراب دو مفهوم متفاوت دارند، گفت: زمانی که نگرانی ناشی از ابتلا به کرونا تبدیل به اضطراب و در شرایط بالاتر تبدیل به فوبیا و وحشت شود باید حتماً مداخلات روانشناختی و روانپزشکی برای بیمار انجام گیرد.
وی خاطر نشان کرد: نگرانی در شرایط کرونا امری طبیعی است و سبب می شود افراد در رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند ولی زمانی که نگرانی تبدیل به اضطراب شود باید درمان در این زمینه صورت گیرد.

یونسی گفت: نگرانی در شرایط کرونا سبب می‌شود که افراد در ارتقای آگاهی خود در مورد کرونا اقدام کنند و این امر سبب استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حتی اهتمام در دریافت واکسن می‌شود.

وی درباره پرسشی مبنی بر اینکه افراد چگونه اضطراب و نگرانی را از یکدیگر شناسایی کنند؟ گفت: زمانی که نگرانی به صورتی باشد که در زندگی فردی و اجتماعی افراد اختلال ایجاد کند و خواب، کار و ارتباط با دیگران دچار مشکل شود نیاز به مداخلات روان‌درمانی برای فرد داریم و نشان می‌دهند و نگرانی آن تبدیل به اضطراب شده و در صورتی که روان درمانی جواب ندهد فرد به روانپزشک ارجاع داده خواهد شد تا مداخلات دارو درمانی برای آن انجام گیرد.

منبع: فارس

دیدگاه شما