تازه های سایت

کد مطلب: 47866
27. مهر 1400 - 8:54
امام جمعه نهاوند گفت: ازدواج و تشکیل خانواده مفاسد اخلاقی را کاهش می‌دهد و باید برای این مهم برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در جلسه مجمع خیرین ازدواج استان که به نمایندگی شهرستان نهاوند در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: در دین مقدس اسلام به مسئله مهم ازدواج و تشکیل خانواده بسیار سفارش شده است و همه باید تلاش کنیم که جوانان را به امر مقدس ازدواج تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: اگر امر مهم ازدواج در جامعه ما جا بیفتد و جوانان‌مان را به ازدواج تشویق کنیم قطعا بسیاری از مفاسد اخلاقی که در جامعه رواج پیدا کرده کاهش پیدا خواهند کرد.

مغیثی افزود: جوانان تا قبل از این‌که ازدواج کنند احساس آزادی مطلق می‌کنند و ازدواج باعث می‌شود که آن‌ها احساس مسئولیت کرده و از دام‌ها و وسوسه‌های شیطانی نجات پیدا کنند.

مغیثی با اشاره به هزینه‌های زیاد ازدواج در جامعه امروز، فعالیت مجامع خیرین ازدواج را برای کمک‌ به تسهیل ازدواج زوج‌های کم‌بضاعت را بسیار موثر عنوان و عملکرد مجمع خیرین ازدواج در شهرستان را موفق ارزیابی کرد.

وی در ادامه به نماز به عنوان یک فریضه مهم دینی اشاره کرد و گفت: متاسفانه شیوع بیماری کرونا در این چند سال باعث شد که صدمات زیادی در زمینه مادی و خصوصا معنوی به جامعه ما وارد شود و یکی از صدمات معنوی برگزار نشدن نمازهای جماعت است.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: امروز که نسل نوجوان و جوان ما به بهانه تحصیل ۲۴ ساعته در فضای مجازی بی‌در و پیکر سیر می‌کنند اگر از دین، مسجد، نماز جماعت و معنویت‌ها فاصله بگیرند قطعا گمراه خواهند شد.

مغیثی تاکید کرد: نمازهای جماعت باید بازسازی شوند و دعوت به فریضه مهم نماز در ادارات، بازارها، خیابان‌ها و غیره باید در دستور کار همه قرار بگیرد تا این فریضه مهم در جامعه جا بیفتد.

به گفته وی از طریق آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با فریضه مهم نماز و معنویات می‌توان با مفاسد فضای مجازی و ماهواره که به مقدسات حمله کرده‌اند و نتیجه‌اش فحشا و منکر است، مبارزه کرد.

ازدواج هراسی در جامعه رواج پیدا کرده است

فرماندار نهاوند نیز در ادامه این جلسه گفت: متاسفانه در حال حاضر ازدواج هراسی در جامعه رواج پیدا کرده است و عده‌ای داشتن امکاناتی مادی از قبل خانه، ماشین و غیره را از شرایط اصلی ازدواج می‌دانند.

مراد ناصری اضافه کرد: افراد زیادی بوده‌اند که با داشتن همه این امکانات زندگی مشترکشان منجر به طلاق شده و باید این طرز تفکر در جامعه اصلاح شود و این نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به ازدواج آسان می‌تواند گامی در راستای برطرف شدن مشکلات جوانان باشد و باید جوانان و موضوع ازدواج آنان از دغدغه‌ها و اولویت‌های همه مسولان باشد. 

ناصری در خاتمه افزود: ازدواج آسان جز با حضور و همراهی خیرین صورت نمی‌گیرد و خیرین نهاوند نیز همیشه پیش‌رو در این امور هستند که جای تقدیر و قدردانی از همه این عزیزان را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه شما